شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

ماجراجویی خطرناک و افسانه‌ای فیلیپ پتی در راه رفتن بدون مجوز روی سیمی که برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی را به هم وصل می‌کرد، دستمایه تولید فیلمی سه‌بعدی به کارگردانی رابرت زمه‌کیس می‌شود.

سینمای جهان

به گزارش گاردین، پتی فرانسوی سال 1974در اقدامی شگفت‌انگیز فاصله میان 2برج سازمان تجارت جهانی را روی سیمی در ارتفاع بسیار بالا راه رفت و نام خود را در تاریخ ثبت کرد. روایت غیرداستانی این ماجرای خطرناک سال 2008در فیلم مستند «مرد روی سیم» به کارگردانی جیمز مارش به تصویر درآمد؛ مستندی 118دقیقه‌ای محصول مشترک آمریکا و بریتانیا که جایزه اسکار بهترین مستند را از آن خود کرد.

حالا فیلمساز تحسین‌شده آمریکایی می‌خواهد یک روایت داستانی از این ماجرا به تصویر بکشد. زمه‌کیس که فیلم‌هایی چون «فورست گامپ»، «جداافتاده»، «تماس»، «آنچه زیر پنهان است» و «قطار سریع‌السیر قطبی» را در کارنامه دارد، در تازه‌ترین پروژه سینمایی خود روایتی بسیاری جذاب و نفسگیر از کار خطرناک پتی و دوست او ارائه خواهد داد. این فیلم در حال حاضر «رسیدن به ابرها» نام دارد و ممکن است نام آن در آینده عوض شود.

مستند مرد روی سیم که 2نسخه 94دقیقه‌ای و 118دقیقه‌ای داشت، با بودجه حدود 2میلیون دلار تولید شد و در اکران عمومی بیش از 5میلیون دلار فروخت تا یکی از موفق‌ترین مستندهای سال 2008لقب بگیرد. این فیلم 31جایزه و 8نامزدی در کارنامه دارد که از آن جمله می‌توان به جوایز بفتا و اسپیریت و جایزه بهترین مستند جشنواره کارلووی واری اشاره کرد. پتی ساعت 7:15صبح روز چهارشنبه 7اوت 1974راه رفتن روی سیم را از برج جنوبی آغاز کرد و این ماجراجویی 45دقیقه به طول انجامید. او حین راه رفتن روی سیم کلی کار جالب و بامزه هم انجام داد. جالب اینکه به پلیس منطقه منهتن نیویورک ماموریت داده شده بود هر چه زودتر مرد روی سیم را دستگیر کنند و او را برای بازجویی به اداره پلیس بیاورند!

 

کد خبر 246977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز