گروه شهری: شهرداری تهران برای چهارمین بار جایزه ملی مدیریت مالی ایران را از آن خود کرد.

به گزارش همشهری،  مرکز همایش‌های تخصصی رازی میزبان هفتمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی و چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران بود. در این کنفرانس از سوی شاپورمحمدی معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای چهارمین بار به شهرداری تهران اهداشد.

حسین محمد پورزرندی معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این خبر گفت: این مسئله‌ای اتفاقی نیست زیرا شهرداری تهران 4سال پی در پی موفق شده رتبه اول مدیریت مالی کشور را از آن خود کند. وی درباره دلایل کسب این افتخار برای شهرداری تهران گفت: ممیزی‌هایی که توسط تیم ممیزی جایزه مدیریت مالی در طول سال انجام می‌شود به همراه تحولات مالی و اقتصادی که در شهر تهران رخ داده ثابت کرده که شهرداری تهران شایستگی چنین مقامی را دارد.

پورزرندی به حجم مالی بسیار بالای شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری تهران از هزار میلیارد تومان در سال84 هم‌اکنون به 13هزار میلیارد تومان رسیده که با گردش مالی چند وزارتخانه برابری می‌کند؛ ضمن اینکه بخشی از این بودجه در قالب غیرنقدی و نشان‌دهنده شفافیت مالی شهرداری است. وی با استناد به اظهارات محمدی معاون وزیر اقتصاد گفت: ایشان شهرداری تهران را در بحث سیستمی و حسابداری و محیط‌زیست در سطح کشور برتر دانست واظهار کرد که از این بابت شهرداری باید الگوی سایر شهرداری‌های کشور قرار گیرد.

تغییر سیستم مالی و استاندارد کردن آن به همراه بحث مبانی علمی برای تغییر سیستم مالی نیز به گفته پورزرندی به دولت و وزارت کشور برای تصویب اعلام شده که می‌تواند جزو استانداردهای نهادهای غیردولتی وعمومی در بحث حسابرسی‌ها به‌شمار آید.

در بحث حسابرسی نیز وی از تحولات مثبت رخ داده در سیستم مالی شهرداری تهران سخن گفت و اینکه قبلا از سوی حسابرسان غیرقابل اظهارنظر تلقی می‌شد اما امروز بالای 95درصد سازمان‌های شهرداری گزارش مطلوب دریافت می‌کنند و شهرداری تهران نیز برای سال91 گزارش مطلوب بدون بند دریافت خواهد کرد. همه اینها از نظر معاون مالی و اقتصادی شهردار تهران نشان‌دهنده تحول و شفافیت در نظام مالی کنونی شهرداری تهران است.

پورزرندی یکی از دلایل کسب این موفقیت از سوی شهرداری تهران را تلاش برای افزایش درآمدهای پایدار اعلام کرد و توضیح داد: در سال84 تنها 12درصد سهم بودجه شهرداری تهران از محل درآمدهای پایدار بود. این درحالی است که امسال ما موفق شدیم این سهم را به 40درصد برسانیم.

بنا بر این گزارش در حاشیه مراسم چهارمین دوره جایزه ملی مدیریت مالی ایران پورزرندی به بحث جهاد اقتصادی در حوزه مدیریت مالی و حسابداری براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: با روحیه جهاد اقتصادی و مدیریت جهادی کارها را با نگاه علمی و با روحیه جهاد و ایثار دنبال کردیم و موفق شدیم ظرف 8 سال با وجود برخی اشکالات درمجموع خدمات‌رسانی خوبی به شهروندان داشته باشیم.

کد خبر 246535
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز