گروه شهری: چهارمین جشنواره ورزش محلات پایتخت در سال۹۲، دیروز با برگزاری مراسم اختتامیه به‌کار خود پایان داد. در این جشنواره که از ۱۵ اردیبهشت سال‌جاری آغاز شد، ۶۵۰هزار شهروند در بخش‌های مختلف به رقابت پرداختند.

حضور ۶۵۰هزار تهرانی در مسابقات ورزش محلات امسال


در این مراسم که در استادیوم 12هزار نفری آزادی برگزار شد، احمد مسجد جامعی، مرتضی طلایی، الهه راستگو، معصومه آباد، محمد سالاری، مسعود سلطانی‌فر و ولی‌الله شجاع پوریان از اعضای شورای شهر تهران نیز حضور داشتند.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم اذعان داشت که شهر تهران در حال حاضر به یک شهر ورزش‌دوست و ورزشکارتر از گذشته تبدیل شده است و در همه محلات مسابقات در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. وی در این اختتامیه بلوغ اجتماعی و پیشرفت در هر جامعه‌ای را در گرو سلامت آن جامعه دانست که بدون شک در آن سلامت جسمی مقدمه‌ای برای سلامت روحی و روانی است.

قالیباف ضمن عرض خیرمقدم به یکایک ورزشکاران و ورزش دوستان و تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد خجسته و سراسر نور و رحمت نبی مکرم اسلام(ص) اظهارداشت که خوشحالم و خدا را شاکرم که با حضور شما ورزشکاران و ورزش دوستان و تلاش مدیران در محلات، امروز شاهدیم که شهرتهران شهری ورزش دوست و ورزشکارتر نسبت به گذشته است و می‌بینیم در همه محلات مسابقات در رشته‌های متنوع و با حضور گسترده مردم برپا می‌شود.

شهردار پایتخت با تأکید بر اینکه ورزش همیشه مورد توجه مدیریت شهری بوده است، تصریح کرد که دوستان ما چه در شهرداری وچه در شورای اسلامی شهر تهران به مقوله ورزش اهمیت می‌دهند و تمامی اعضای شورای شهر و به‌خصوص عزیزانی که نام آوران کشور در شورا هستند، به آن توجه دارند. به زعم قالیباف، ورزش از مقولاتی است که در اولویت برنامه‌های ما بوده است و دربرنامه 5ساله دوم نیز به آن توجه می‌شود و امیدواریم بتوانیم گسترش ورزش همگانی را هرروز بیشتر از روز قبل در سطح شهر شاهد باشیم. ازاین‌رو باید توجه خاصی به ورزش زنان، نوجوانان، سالمندان، معلولان و جانبازان که شاید مورد غفلت قرار گرفته‌اند، داشت. وی اظهار امیدواری کرد شهری سالم‌تر، پرنشاط تر، تندرست‌تر و شادکام‌تر داشته باشیم. شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد که تلخکامی‌هایی مثل آلودگی هوا چالش است که باید تلاش کنیم آن را حل کنیم. با این حال با حرکاتی خوب و صحیح مثل ورزش می‌توانیم آن کاستی‌ها را جبران کنیم.

اما شهردار تهران در گفت و گو با شهرنوشت نیز اظهار داشت: امروز هر تهرانی با طی کمتر از 500متر می‌تواند از امکانات ورزشی شهر استفاده کند. محمدباقر قالیباف همچنین درباره توسعه ورزش همگانی و همکاری با دولت در این زمینه نیز تأکید کرد شهرداری تهران توجه به ورزش همگانی را آغازکرده و البته آمادگی همکاری و هماهنگی کامل با وزارت ورزش و جوانان را دارد.

گسترش زندگی پهلوانی

رئیس شورای شهر تهران در این مراسم از مسئولان شهری که در ادامه ارج نهادن به ورزش پهلوانی به برگزاری المپیاد محلات اقدام کرده و همت گماشته‌اند، تشکر کرد. احمد مسجدجامعی تاکید کرد که کشور ما دارای پهلوانانی نامی مانند رستم واسفندیار است. به گفته وی، هرکدام از پهلوانان ایران زمین در طول تاریخ گوشه‌ای از سرزمین‌مان را حمایت کرده و در راه اعتلای این کشور تلاش کرده‌اند. برگزاری این گونه المپیاد و احیای ورزش محلات زمینه ساز روحیه پهلوانی است و به گسترش جوانمردی کمک می کند. رئیس شورای شهر افزود که این اقدام شهرداری به گسترش سبک زندگی با رویکرد ورزش پهلوانی موجب می‌شود. به زعم وی، شورای شهر نیز با همین نگاه و رویکرد برنامه‌هایش را دنبال می کند و به پاسداشت قهرمانان کشور مانند پوریای ولی و تختی همت خواهد گمارد.

توسعه سرانه‌های ورزشی تهران

پیش از این، سیدمحمد آقامیر در چهارمین اختتامیه المپیاد ورزش محلات اعلام کرد که مسابقات ورزشی در 374محله شهر تهران برگزار شده است که یک دوره مسابقات رقابتی را در محلات شاهد بوده‌ایم و بیش از 650هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند. اما خبر دیگر آقامیر این بود که همزمان با 17ربیع‌الاول و میلاد با سعادت حضرت رسول اکرم(ص) در 120نقطه تهران ایستگاه تفریحات ورزشی راه‌اندازی می‌شود و شهروندان تهرانی می‌توانند در روزهای جمعه از ساعت 8 تا 11 از امکانات این ایستگاه‌ها استفاده کنند.

کد خبر 245842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز