چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران گفت: بررسی راهکارهای تحقق منویات رهبری در جهت عمق بخشیدن به اقدامات فرهنگی و دستیابی به سبک زندگی ایرانی اسلامی از اهداف اجلاس است

به گزارش همشهری آنلاین، دومین همایش راهبردهای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های ایران صبح امروز در تالار ایران زمین شورای شهر تهران آغاز به کار کرد.

مرتضی طلایی، نایب رییس و عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در گفتگو «تهران سما» در خصوص برگزاری این همایش گفت: این همایش میزبان روسای کمیسیون فرهنگی، معاونان اجتماعی فرهنگی شهرداری‌ها و بانوان عضو شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها است که هر کدام از این بخش‌ها در دوره‌های گذشته شورا‌ها، اجلاس جداگانه خود را برگزار می‌کردند و این اجلاس، اولین نشست مشترک در دوره چهارم شوراهاست.

وی در خصوص اهداف برگزاری این اجلاس گفت: مباحث فرهنگی - اجتماعی در شرایط امروز جامعه ما از مسائل فوق العاده با اهمیت و در عین حال پیچیده است و از طرفی تغییرات و تحولاتی که در جامعه امروزی ما ایجاد شده ضرورت داشتن یک نقشه راه هماهنگ میان مدیریت شهری و شهرداری‌های سراسر کشور را به دلیل تاثیرگذاری آن‌ها در سبک زندگی مردم می‌طلبد.

نماینده کمیسیون فرهنگی شوای شهر تهران در این اجلاس، به تغییر کارکرد شهرداری‌ها از سازمانی خدماتی و عمرانی به نهادی اجتماعی اشاره کرد و افزود: همزمان با تحولات اجتماعی در جامعه، سطح انتظارات مردم نیز تغییر کرده و هم اکنون شهرداری‌ها در زندگی مردم نقش آفرینی می‌کنند وتجربه نیز نشان داده اقداماتی که در تهران انجام می‌شود به عنوان الگو انتخاب و در مقیاسی کوچک‌تر در دیگر شهر‌ها نیز به اجرا در می‌آید.

طلایی افزود: این دوره اجلاس از تهران آغاز شده تا بتوانیم فعالانه و منسجم‌تر در مسیر ارتقای کیفیت زندگی و ایفای نقش در سبک زندگی مردم در جهت رسیدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی قدم برداریم.

وی با بیان اینکه در این اجلاس، موضوعات روز مورد بحث قرار گرفته و سرانجام اولویت‌های کاری مشخص خواهد شد اظهار کرد: وجه مشترک این سه اجلاس، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کارهای فرهنگی است، چرا که ایشان در دیدار خود با اعضای شورا و شهرداری تهران تاکید کردند که اقدامات فرهنگی باید عمق داشته باشد واین مسئوولیت سنگینی برای ماست که چه باید کنیم تا بتوانیم به کارهای فرهنگی عمق ببخشیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر گفت: در این اجلاس راهکارهای تحقق منویات مقام معظم رهبری در کیفی کردن فعالیت‌های فرهنگی و با هدف تاثیرگذاری بیشتر بررسی خواهد شد.

طلایی که در این دوره با نظر اعضا و رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، مسئوولیت برگزاری این اجلاس را همانند دوره پیش به عهده دارد به برنامه‌های این نشست دو روزه اشاره کرد و گفت: دکتر قالیباف شهردار تهران، مهندس چمران رییس شورایعالی استان‌ها و دکتر مسجدجامعی رییس شورای شهر تهران از سخنرانان در روز اول خواهند بود وهمچنین از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز به عنوان دیگر سخنران در روز اول دعوت شده تا از فرمایشات کاربردی ایشان در حوزه فرهنگی بهره‌مند شویم.

به گفته طلایی، در روز اول این اجلاس مدیران حوزه ورزش و سلامت شهرداری‌های مراکز استان نیز حضور خواهند داشت وهمچنین میهمانان اجلاس بعد از ظهر امروز از سرای محلات تهران بازدید خواهند کرد.

روز دوم اجلاس نیز فردا در تالار ایوان شمس برپا می‌شود و بعد از نشست‌های تخصصی بخش‌های مختلف، اختتامیه این اجلاس برگزار خواهد شد.

کد خبر 246745
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز