سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: افزایش صف فروش سایپا روز سه‌شنبه 29 خرداد 86 باعث شد شاخص های بورس تهران بار دیگر سیر نزولی را تجربه کنند.

در جریان داد و ستدهای این روز شاخص کل قیمت سهام با 6.7 واحد افت به رقم 9 هزار و 303 واحد بازگشت.

شاخص عملکرد تالار اصلی امروز با 21 واحد کاهش مواجه شد اما شاخص عملکرد تالار فرعی 16 واحد دیگر افزایش پیدا کرد.

شاخص بازده نقدی و قیمت در پایان معاملات این روز با 21 واحد افت مواجه شد و به رقم 29 هزار و 780 واحد رسید و شاخص صنعت هم با 4 واحد افت روی 7 هزار و 338 واحد متوقف شد.

بالا و پایین بازار

شرکت‌های فرآوری مواد معدنی، ایران ارقام، مخابراتی شهید قندی و قند هگمتان طی معاملات امروز بورس تهران با دو درصد رشد قیمت روبرو شدند.

در این روز قیمت هر سهم خوراک دام پارس، نیرو کلر، ملی سرب و روی، سایپا و سرمایه گذاری ملت دو درصد کاهش یافت.

صف‌های عرضه و تقاضا

تعداد خریداران سهام سرمایه گذاری ساختمان در جریان مبادلات روز سه‌شنبه 29 خرداد 86 باز هم افزایش یافت.در این روز دو هزارو 777 نفر با مراجعه به شرکت‌های کارگزاری برای خرید 23 میلیون سهم این شرکت‌ به ارزش 63.5 میلیارد ریال اقدام کردند.

یک هزار و 536 نفر هم در این روز در صف خرید 1.9 میلیون سهم سرمایه گذاری البرز به ارزش 3 میلیارد ریال ایستادند.

پس از دو شرکت یاد شده امروز بیشترین حجم نقدینگی بازار به سمت سهام لوله و ماشین سازی، داده پردازی، ایران مرینوس، فرآوری مواد معدنی و پتروشیمی شیراز سرازیر شد.
از سوی دیگر امروز در کفه عرضه صف فروش سهام شرکت‌های خودروساز طولانی تر شد.

در این روز دو هزار و 776 نفر برای 5 میلیون سهم سایپا به ارزش 14 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند و یک هزار و 922 نفر هم 5.4 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 10.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

حجم عرضه سهام توسعه معادن روی امروز به 8.4 میلیون سهم به ارزش 67 میلیارد ریال رسید.در این روز 33 هزار و 519 نفر 2.3 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 39.3 میلیارد ریال را برای فروش عرضه کردند.

گزارش های رسیده از تالارهای مبادلات سهام حاکی است پس از شرکت ‌های یاد شده امروز بیشترین دستور فروش‌ها برای سهام شرکت‌های سرمایه گذاری بانک ملی، صنایع شیمیایی، بانک کارآفرین و ایرالکو صادر شد.

کد خبر 24624

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز