همشهری‌ آنلاین- سپیده بهکام: فعالان بازار سهام در روز دوشنبه 21 خرداد 86، باز هم شاهد رشد شاخص‌های بورس تهران بودند.

در جریان مبادلات این روز شاخص کل قیمت سهام  در نتیجه داد و ستدهای انجام شده روی سهام ایرالکو 3 واحد افزایش یافت و به رقم 9 هزار و 295 واحد نزدیک شد.

در این روز در هر حالی که شاخص عملکرد تالار فرعی 85 واحد افزایش را تجربه کرد و به 9 هزار و 66 واحد رسید، شاخص عملکرد تالار اصلی 50 واحد کاهش یافت و به رقم 9 هزار و 16 واحد بازگشت.

شاخص صنعت امروز را نیز صعودی به پایان رساند به طوری که با 7 واحد افزایش به عدد 7 هزار و 323 واحد نزدیک شد.

شاخص بازده نقدی و قیمت نیز امروز 76 واحد مثبت خورد.

بازگشت 7 شرکت

نماد معاملاتی 7 شرکت طی داد و ستدهای روز دوشنبه 21 خرداد 86 بازگشایی شد.
در این روز داد و ستد سهام شرکت‌های داروسازی ابوریحان ،ملی سرب و روی، داروسازی اکسیر، داروسازی عبیدی بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه و تقسیم سود نقدی از سر گرفته شد.

شرکت‌های داده پردازی ایران و  سرما آفرین هم امروز بعد از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم به چرخه مبادلات سهام بازگشتند و نماد گل گهر پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود نقدی و افزایش سرمایه امروز بازگشایی شد.

بالا و پایین بازار

باما، سینا دارو و ایران دارو سه شرکتی بودند که روز دوشنبه 21 خرداد 86 توانستند سقف دو درصدی رشد قیمت را در بورس تهران پر کنند.

در این روز قیمت هر سهم تکین کو، بانک پارسیان، فارسیت درود، گالوانیزه فجر سپاهان و محورسازان ایران خودرو دو درصد کاهش یافت.

صف‌های عرضه و تقاضا

طی مبادلات امروز بورس تهران 3 هزار و 703 نفر برای خرید 9.6 میلیون سهم سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش 35.7 میلیارد ریال به کارگزاری‌ها مراجعه کردند.

در این روز 5 هزار و 818 نفر برای خرید 5.1 میلیون سهم چادرملو به ارزش 30 میلیارد ریال صف کشیدند و  دو هزار و 734 نفر هم برای 7.3 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 20 میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند.

حجم تقاضا برای خرید سهام ایرالکو به 970 هزار و 600 سهم به ارزش 12 میلیارد ریال نزدیک شد.

در این روز پس از شرکت‌های یاد شده تقاضا برای خرید سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، البرز دارو، ایران مرینوس، لوله و ماشین سازی ایران، ماشین سازی اراک و سرمایه گذاری البرز بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

از سوی دیگر امروز 7 هزار و 847 تقاضای فروش برای 8.1 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 64 میلیارد ریال روی میز کارگزاری‌های بورس تهران قرار گرفت.

 یک هزار و 595 نفر امروز برگه ها تقاضای فروش مربوط به 27 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 43 میلیارد ریال را پر کردند و 33 هزار و 519 نفر هم 2.4 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 39.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

شرکت‌های کالسیمین، بانک کارآفرین، سرمایه گذاری بانک ملی، سایپا، ایران خودرو و صنایع شیمیایی نیز از جمله شرکت هایی بودند که امروز حجم عرضه سهام آن‌ها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

کد خبر 24110

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز