سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین – سپیده بهکام: شرکت ملی صنایع مس یکبار دیگر موجب شد تا شاخص کل قیمت سهام سیر صعودی در پیش گیرد و با 2.7 واحد افزایش کارنامه یک روز کاری را ببندد.

معاملات انجام شده بر روی سهام این شرکت، شاخص کل قیمت سهام را روز سه‌شنبه اول خرداد 86 به رقم 9 هزار و 457 واحد نزدیک کرد تا آغاز ماه جدید شروع خوبی داد و ستدهای سهامداران باشد.

در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی با یک دهم واحد کاهش به رقم 9 هزار و 234 واحد بازگشت و شاخص عملکرد تالار فرعی نیز با دو دهم واحد افزایش به رقم 9 هزار و 131 واحد رسید.

شاخص قیمت  و بازده نقدی در این روز بدون تغییر باقی ماند و معاملات این روز افزایش یک دهم واحدی شاخص صنعت را به دنبال داشت.

بالا و پایین بازار

افزایش دو درصدی قیمت هر سهم طی معاملات امروز از آن سه شرکت کابل باختر، سموم علف کش و سایپا آذین شد.

دو شرکت شیشه همدان و کنتورسازی ایران نیز امروز دو درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.
سهام 112 شرکت طی داد و ستدهای امروز بورس تهران بین فعالان این بازار دست به دست شد.

صف‌های عرضه و تقاضا

بیشترین حجم نقدینگی سه‌شنبه اول خرداد 86 به سوی سهام سرمایه گذاری ساختمان سرازیر شد.
در این روز دو هزار و 633 نفر برای خرید 9 میلیون سهم این شرکت به ارزش 24 میلیارد ریال اقدام کردند. 5 هزار و 164 نفر هم برای 1.6 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 8.2 میلیارد ریال دستور خرید صادر کردند.

در این روز دو هزار و 850 نفر برای 2.8 میلیون سهم بانک اقتصاد  نوین به ارزش 8 میلیارد ریال برگه دستور خرید پر کردند و دو هزار و 560 نفر هم برای خرید 1.1 میلیون سهم ایران مرینوس به ارزش 2.9 میلیارد ریال صف کشیدند.

شرکت های دارویی امین، سایپا، ماشین سازی اراک، لوله و ماشین سازی و ملی سرب و روی از جمله شرکت هایی بودند که امروز حجم تقاضا برای خرید سهام آنها زیاد بود.

از سوی دیگر 7 هزار و 886 نفر امروز 10 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 81 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند. در این روز 33 هزار و 519 نفر برای فروش 4.2 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 69.7میلیارد ریال اقدام کردند و 55 هزار و 328 نفر هم برای 1.8 میلیون سهم کالسیمین به ارزش 50 میلیارد ریال دستور فروش صادر کردند.

در این روز پس از شرکت های یاد شده تقاضا برای فروش سهام  گل گهر، سرمایه گذاری بانک ملی، ایران ترانسفو، سیمان فارس و خوزستان و گروه بهمن بیش از سایر شرکت های بورسی بود.

دوم خرداد: بازگشت 20 شرکت

نماد معاملاتی داروسازی اسوه امروز سه شنبه اول خرداد 86 پس از برگزاری مجمع عادی سالانه این شرکت باز شد.
قرار است طی معاملات فردا دوم خرداد 86 نیز داد و ستد 20 شرکت بورسی از سر گرفته شود.

بر این اساس فردا چهارشنبه دوم خرداد ،86 نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان درود، سیمان اردبیل، آذریت، خاک چینی ایران، گروه صنعتی قطعات اتومبیل، پتروشیمی اراک، سیمان کرمان، کیمیدارو، سیمان بهبهان ، سیمان هگمتان و همچنین شرکت های سیمان شمال، سازه پویش ، پشم شیشه و سرمایه گذاری ملت بعد از برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه، تقسیم سود نقدی و پیش بینی درآمد هر سهم سال جاری این شرکت ها باز می‌شود.

همچنین گروه صنعتی بارز پس از افرایش سرمایه و صدرا، سیمان خاش، نساجی بروجرد، ذغال سنگ نگین طبس، پارس مینو پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم  فردا به چرخه مبادلات سهام باز خواهند گشت.

کد خبر 22660

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز