چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: هفته کاری بورس تهران روز چهارشنبه 30 خرداد 86 در حالی پایان یافت که شاخص های اصلی بورس، کارنامه روزانه خود را با روندی نزولی بسته بودند.

در این روز شاخص کل قیمت سهام در نتیجه معامله سهام فولاد مبارکه اصفهان، گل گهر و سایپا کاهش 12 واحدی را به ثبت رساند و روی 9 هزار و 290 واحد متوقف شد.

شاخص‌های عملکرد تالار اصلی و فرعی امروز نیز با کاهش روبرو شدند. شاخص بازده نقدی و قیمت طی مبادلات روز چهارشنبه 30 خرداد 39 واحد افت کرد و شاخص صنعت با 10 واحد کاهش به رقم 7 هزار و 328 واحد بازگشت.

بالا و پایین بازار

سه شرکت آذریت، ایران مرینوس و قند شیرین خراسان امروز سقف دو درصدی افزایش قیمت را پر کردند.

در مقابل قیمت سهام 5 شرکت از جمله شیمیایی سینا، خوراک دام پارس و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی روز چهارشنبه 30 خرداد 86 دو درصد افت کرد.

صف‌های عرضه و تقاضا

سرمایه گذاری ساختمان و توسعه معادن روی طی داد و ستدهای امروز بورس تهران در صدر جداول تقاضا و عرضه جا خوش کردند.

در این روز دو هزار و 780 نفر در صف خرید 28.4 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 79 میلیارد ریال ایستادند و در سوی دیگر، 7 هزار و 799 نفر تعداد 9.7 میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 75.3 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

کارگزاری‌های بورس تهران 21 هزار و 525 دستور خرید برای حدود 161 هزار سهم فرآوری مواد معدنی به ارزش 3.5 میلیارد ریال را به ثبت رساندند.

در این روز پس از شرکت‌های یاد شده سرمایه گذاری توس گستر، داده پردازی، سرمایه گذاری البرز و ایران مرینوس با بیشترین حجم دستور خرید روبرو شدند.

از سوی دیگر، در کفه عرضه امروز فعالان بازار بیشترین دستور فروش‌ها را برای سهام شرکت‌های پتروشیمی خارک، ایران خودرو، سرمایه گذاری بانک ملی، سایپا، صنایع شیمیایی و ایران خودرو دیزل صادر کردند.

کد خبر 24716

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز