مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: جت جدیدی که فاصله لندن تا سیدنی را در ۳.۵ ساعت طی خواهد کرد، می‌تواند کنکورد را از عنوان سریع‌ترین هواپیمای مسافربری جهان خلع کند

پرواز با سرعت دو برابر کنکورد

به گزارش ایسنا، برنامه‌های ساخت یک جت تجاری موسوم به Hypermach SonicStar رونمایی شده که می‌تواند به سرعت 4287 کیلومتر در ساعت که دو برابر سرعت هواپیمای کنکورد است برسد.

این جت فوق سریع در ارتفاع نزدیک به 19 کیلومتری پرواز کرده و به مسافران خود اجازه خواهد داد تا انحنای زمین را مشاهده کنند.

ریچارد لوگ، مدیرعامل شرکت Hypermach قصد دارد که این هواپیما را در 10 سال آینده راهی آسمان کند و در حال حاضر توانسته بودجه آن را از وزارت تجارت و صنعت انگلیس دریافت کند.

لوگ در زمان بازدید از نمایشگاه هوایی پاریس گفت: ما به فناوری انقلابی موتور و یک طراحی هواپیمای بسیار سریع منحصربه فرد برای ممکن کردن این گونه سفر سریع هوایی دسترسی داریم. برنامه ما برای ساخت و به پرواز درآوردن اولین هواپیمای هیبریدی فراصوت فوق سریع جهان تا تاریخ ژوئن 2021 تعیین شده است.

نیروی محرکه این هواپیما که از 20 صندلی برخوردار است از دو موتور هیبریدی تامین می‌شود که 30 درصد بیشتر از موتورهای رولز رویس مورد استفاده در کنکورد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کنند.

هشت سال از بازنشستگی هواپیمای کنکورد می‌گذرد و رویای میلیون‌ها انسان در سراسر جهان برای پرواز فراصوت نیز با آن به حالت تعلیق درآمده است.

شرکت HyperMach مدعی است که هواپیمای SonicStar آن به قدری سریع خواهد بود که فاصله لندن تا نیویورک را در تنها دو ساعت پرواز خواهد کرد.

این درحالی است که زمان پروازی بین نیویورک تا سیدنی تا 75 درصد کاهش یافته و از 20 ساعت به تنها پنج ساعت خواهد رسید.

این هواپیما همچنین خواهد توانست با سرعت 3.1 ماخ پرواز کند که با فناوری موتور توربین گازی هیبریدی S-MAGJET ممکن می شود. البته حداکثر سرعت SonicStar، 3.6 ماخ خواهد بود.

به ادعای سازندگان، این هواپیما با مصرف سوخت نسبتا پایین آن بر چالش‌های اقتصادی و محیطی پروازهای فراصوت غلبه کرده و شیوه سفر انسان با حمل‌ونقل هوایی در آینده را متحول خواهد کرد.

فناوری SonicStar با استفاده از جریانان الکترومغناطیسی در سراسر بدنه به سرکوب انفجار صوتی پرداخته و بر قوانین صوت که سفر فراصوت را محدود کرده، غلبه خواهد کرد.

این هواپیما از طیف 6000 مایل دریایی برخوردار بوده و موتور 54 هزار و 700 S-MAGJET آن که در حقیقت از دو موتور تشکیل شده، برای بالا بردن خودرو تا ارتفاع نزدیک به 19 کیلومتر بهینه‌سازی شده است.

اگرچه سازندگان راز موفق بودن SonicStar را کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای موتور آن خوانده‌اند.

کد خبر 246226
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز