پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: باندلینگ (bundling) به مفهوم قیمت‌گذاری و فروش چند کالا با هم است. اما شاید متداول‌ترین استفاده از این مفهوم را بتوان به پکیج‌های ارائه شده از سوی اپراتورهای تلفن همراه نسبت داد.

mobile

در این مفهوم باندلینگ، عرضه بسته‌های متنوع گوشی تلفن همراه و سیم کارت است که مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز خود و شرایط بسته‌های مختلف، یکی را انتخاب کنند و برای مدت مشخصی به تعهدات مربوط به آن بسته، عمل کنند تا گوشی و سیم‌کارت، بعد از طی مدت زمان قرارداد به طور دائمی در اختیار مشتری قرار گیرد و فرد برای ادامه استفاده از گوشی، مستلزم اجرای تعهدات خاصی نباشد.

در طرح‌های مختلف باندلینگ، گوشی‌های تلفن‌ همراه مختلف به صورت قراردادی به مشتریان اپراتورهای تلفن همراه واگذار می‌شود. در این حالت شما پول بسیار کمتری برای گوشی پرداخت می‌کنید و در برخی موارد گوشی را رایگان دریافت می‌کنید. ‏

در مدل قراردادی معمولا یک هزینه ثابت ماهیانه پرداخت می‌کنید. شما با اپراتور موبایل یک قرارداد با مدت معین می‌بندید و از میان گزینه‌های موجود یکی را انتخاب می‌کنید.

برای مثال اگر شما از اینترنت زیاد استفاده می‌کنید اما کمتر پیش می‌آید که پیامک بفرستید، می‌توانید قراردادی را انتخاب کنید که شامل ۱۰۰ پیامک، ۳۰۰ دقیقه مکالمه و ۴ گیگابایت اینترنت در ماه باشد. ‏

کارشناسان حوزه تکنولوژی‌های ارتباطی براین باورند که هرچه ابزار ارتباطات مدرن‌تر می‌شود، اشتیاق اپراتورها برای عرضه باندلینگ پکیج‌های تلفن همراه هم بیشتر می‌شود. به طوری‌که اینک میلیون‌ها نفر از کاربران تلفن همراه در جهان از تلفن‌های قراردادی استفاده می‌کنند، اما چرا چنین بسته‌هایی با استقبال کاربران مواجه می‌شود؟

ارزان تمام شدن قیمت گوشی به علاوه سیم‌کارت مسلما یکی از مهم‌ترین پاسخ‌ها به این سوال است. معمولا در این نوع قراردادها مدرن‌ترین گوشی‌های هوشمند با قیمتی ارزان‌تر به مشتری واگذار می‌شود و گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تر هم به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. البته این گوشی‌ها روی سیم‌کارت فرد متقاضی قفل است و نمی‌توان سیم کارت یک اپراتور دیگر را در آن قرار داد. ‏

یکی دیگر از مزایای باندلینگ، این است که دیگر نگران شارژ دائم آن نیستید چراکه بر اساس نیاز خودتان یک برنامه ثابت در اختیار گرفته‌اید که نسبت به حالت سیم کارت دائمی یا اعتباری فعلی ارزان‌تر است. البته در صورتی که در یک ماه مصرف شما بیش از قرارداد باشد، معمولا هزینه آن در انتهای ماه از شما دریافت می‌شود.

کد خبر 246034
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز