دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دوره نهم دوسالانه طراحی گرافیک ایران که قرار بود 27 خرداد افتتاح شود، 30 خرداد در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح و تا 31 تیر در تهران ادامه می‌یابد.

به گزارش همشهری‌آنلاین در این دوره که به دبیری امرالله فرهادی در موسسه فرهنگی و هنری صبا برگزار می شود، فرهنگستان هنر و نیز دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت دارند.

علاقه مندان برای بازدید از آثار ارائه شده در این دوسالانه می‌توانند روزهای غیر تعطیل از ساعت 10 صبح تا 19 عصر و در روزهای تعطیل از ساعت 14 تا 19 به مرکز فرهنگی صبا واقع درمیدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر ساختمان شماره 53 مراجعه کنند.

مراسم افتتاحیه این دوسالانه ساعت 17 روز 30 خرداد برگزار خواهد شد.  پیش از این قرار بود این مراسم در روز 27 خرداد برگزار شود که دبیر این دوسالانه در گفت وگویی با میراث خبر دلیل این تاخیر را دیر آماده شدن پوسترهای داخلی و بین المللی برای نسب و ‌آماده سازی عنوان کرد. وی در همین گفت و گو اعلام کرد که سخنرانی‌های این مراسم که در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شود با اندکی تغییر و جابجایی در موضوعات و افراد سخنران از روز 26 خرداد آغاز شده است.

برابر برنامه‌ای که قبلا در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته بود  روز 26 خرداد امیلی کینگ از انگلیس، انته لنز از فرانسه، وارن بیبی از انگلیس از ساعت 9 و 45  تا 11 و 45 و بعدازظهر از ساعت 16 تا 18 با حضور وانگ ژو از چین، امره سنان از ترکیه و ورنریکر از سوئیس سخنرانی کردند و  27 خرداد نیز از ساعت 9و 45 تا 10 و 45  دانیلا هاوفه و دتلف فیلدر (سایان) از آلمان و مروین کرولانسکی و ایکوگرادا از دانمارک درباره گرافیگ، پوستر و موضوعات مرتبط باهمایش سخنرانی کردند.

سه‌شنبه، 29 خرداد نیز قباد شیوا و فرشید مثقالی با موضوع «تایپوگرافی معاصر ایران»و به ترتیب در ساعت 10 و 16 سخنرانی می‌کنند. چهارشنبه، 30 خرداد سخنرانی مسعود سپهر و رضا عابدینی در ساعت 10 و 11 و میزگردی با حضور فرشید مثقالی، قباد شیوا، مسعود سپهر و رضا عابدینی از ساعت 16 برگزار می‌شود.

 دوسالانه گرافیک ایران را زنده یاد مرتضی‌ ممیز بنا نهاد و خود تازمانی که زنده بود سخت پیگیر برگزاری آن در هر دوسال بود ،اما پس از درگذشت وی [حالا ما هفتاد سال خاطره داریم] برگزاری آن در محاق و تعطیلی فرو رفت تا سال قبل که برخی از گرافیست‌ها و به خصوص انجمن صنفی گرافیگ ایران به صرافت برگزاری دوباره آن افتادند.

کد خبر 24549

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز