مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: موضوع آلودگی بصری و افزایش بیش از حد تابلوهای تبلیغاتی در سطح پایتخت مدت ها در شورای شهر و مدیریت شهری برای ساماندهی آنها مورد بررسی قرار گرفت.

در نهایت هم در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در ساختمان شورای شهر در خیابان بهشت برگزار شد، این سازمان موظف شد نسبت به ساماندهی و کاهش این تابلوها اقدام کند.

به همین خاطر سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تعیین ضوابط رتبه بندی شر«ت های تبلیغاتی، از صاحبان این شرکت ها خواست با مراجعه به ستاد نظارت بر تبلیغات محیطی تا پایان نیمه اول مهر ماه جاری نسبت به رتبه‌بندی شرکت های خود اقدام کنند.

سازمان زیباسازی شهرداری تهران در راستای اجرای مصوبه سال 83 شورای اسلامی شهر تهران و به منظور ساماندهی تبلیغات محیطی، با تش«یل ستادی به همین منظور رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی را آغاز کرده است.

شاخص های اصلی و فرعی مربوط به رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی در کمیته ای با عضویت نمایندگان تام الاختیار سازمان زیباسازی، شورای اسلامی شهر تهران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین شده و همچنین مورد تایید انجمن صنفی شرکت های تبلیغاتی قرار گرفته است و از این پس سازمان زیباسازی بر اساس اولویت رتبه بندی شرکت ها، فضای تبلیغات محیطی را در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می دهد.

شاخص های تعیین رتبه بندی شرکت های تبلیغاتی عبارتند از:

1- بررسی عملکرد شرکت های تبلیغاتی (انجام تعهدات مالی، حفظ و نگهداری پیکره های تبلیغاتی، اکران تبلیغات داخلی، اخذ مجوز جهت اکران طرحهای تبلیغاتی...)

2- سرمایه شرکت ها (امکانات و تجهیزات سخت افزاری و ...)

3- قدرت رسانه ای شرکت ها (تنوع و متراژ پیکره تبلیغاتی و ...)

4- تجربه حرفه ای شرکت ها (قدمت، ثبت و مجوز فعالیت شرکتها و ...)

5- منابع مدیریتی (تحصیلات، تجربه و سابقه مدیرعامل و هیات مدیره و ...)

6- منابع انسانی (تعداد نیرو، تحصیلات اعضا و ...)

7- تجهیزات و امکانات گرافیکی شرکت ها

8- عضویت شرکت های تبلیغاتی در انجمن های صنفی داخلی و خارجی.

علاوه بر لحاظ شدن این ضوابط، شاخص های تشویقی نیز در تعیین رتبه بندی شرکت ها موثر است که این شاخص های تشویقی شامل مدارک ایثارگری مدیران شرکت ها، دوره های آموزش مدیران در حوزه تبلیغات، انجام فعالیت های تحقیقاتی و چاپ کتب و همچنین دریافت استانداردهای مدیریتی تبلیغات و با فعالیت هایی که مربوط به استانداردسازی است (مانند ISO ها) می شود.

کد خبر 5247

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز