شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومین دوسالانه بین المللی پوستر جهان اسلام، به منظور گرد آوری، ارائه و بررسی پوسترهای طراحی شده در جهان اسلام دوشنبه 3 اردیبهشت افتتاح می‌شود.

دوسالانه بین‌المللی پوستر جهان اسلام در مؤسسه فرهنگی -هنری صبا برگزار می شود.

مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد برگزاری دوسالانه پوستر جهان اسلام را مایه وحدت، انسجام و همبستگی جوامع اسلامی بر محور مشترکات معنوی و تمدن بزرگ اسلامی دانست.

دکتر حبیب‌الله صادقی گفت: هنرمند مسلمان در این دوسالانه حرف‌هایی تازه و دست اول از معرفت انسانی و افق‌های معنایی خود دارد که حتما برای جهان جذاب و شنیدنی است.

وی که سرپرست موزه هنرهای معاصر نیز هست، افزود:  تجربه موفقیت آمیز دوسالانه اول سرمایه و پشتوانه خوبی برای برگزاری دومین دوره است و حضور هنرمندان 38 کشور گواهی از اعتبار و جایگاه ممتاز و شناخته شده این حرکت بزرگ هنری است که در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

دومین دوسالانه پوستر جهان اسلام دارای بخش‌های زیر است:
۱-  پوستر با موضوع پیامبر اعظم ( ص)
۲-  پوستر های فرهنگی و اجتماعی
۳- پوستر با موضوع فلسطین
۴- پوستر با موضوع نام آوران جهان اسلام ( ابن سینا / مولوی / ابن عربی / ابن ارشد / فارابی / علامه اقبال لاهوری / علامه طباطبایی )

بازدید برای عموم از روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت از ساعت 10 تا 19 و جمعه ها 14 تا 19 است.علاقه‌مندان می‌توانند به موسسه فرهنگی هنری صبا واقع در  میدان فلسطین خیابان طالقانی خیابان برادران مظفر شماره 53 مراجعه کنند.

کد خبر 20101

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز