دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
۰ نفر

هرفصلی یک ویژگی دارد... سرما هم برای خودش شخصیتی دارد. اگر سرما با وارونگی و آلودگی هوا هم‌ساز نشود و اگر برف بیاید، زمستان کلی هم زیباست.

چگونه سرما را گرم کنیم

در غیبت خورشید

نور آفتاب خیلی مهم است، اما در زمستان بیش‌تر هوا ابری است. مهناز تسلیمی، متخصص آموزش سلامت مدارس، در این‌باره به خبرنگار دوچرخه می‌گوید: «با توجه به کاهش نور آفتاب در روزهای ابری، مصرف شیر و لبنیات و آجیل‌ها و دانه‌های مغذی به‌عنوان میان‌وعده توصیه می‌شود. هم‌چنین خوب است خانواده‌ها به تهیه‌ی غذا با ماهی و سبزیجات تازه و مصرف مرکبات بیش‌تر توجه  کنند.»

او می‌گوید: «برای تقویت سیستم ایمنی در مقابل بیماری‌های فصل، به‌ویژه سرماخوردگی‌های ویروسی و آنفولانزا و آنژین‌های چرکی، توصیه‌ی اکید می‌شود که به شستن دست‌ها و  استفاده از وسایل شخصی مخصوص خود اهمیت بدهیم.»

در فصل سرما معمولاً آب نمی‌نوشیم و این به بدن صدمه وارد می‌کند. تسلیمی می‌گوید: «با توجه به این‌که در روزهای سرد به‌دلیل کاهش حس تشنگی دریافت مایعات کاهش می‌یابد، لازم است نوشیدن آب را فراموش نکنیم و تا می‌توانیم آب بنوشیم.»

 

مراقبت‌ از سرما

برای مراقبت از تأثیر خشکی وسردی هوا بر پوست، استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده برای محافظت پوست دست و صورت توصیه می‌شود.

تسلیمی هم‌چنین می‌گوید: «در این فصل باید از خوردن برف خودداری شود و دانش‌آموزان مبتلا به بیماری‌های خاص، به‌ویژه آسم و آلرژی با جدیت بیش‌تری به این توصیه‌ها عمل کنند.»

کد خبر 245478
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز