دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آمریکا و اتحادیه اروپا حمایت خود از دولت جدید فلسطین به ریاست سلام فیاض را عملا آغاز کردند

به گزارش بی بی سی درهمین زمینه اتحادیه اروپا تحریم مالی تشکیلات خودگردان فلسطینی را لغو می کند و اسرائیل آماده از سرگیری مذاکرات با کابینه جدید به ریاست سلام فیاض است.

روز دوشنبه 18 ژوئن( 28 خرداد)، خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با استقبال از انتصاب کابینه جدید فلسطینی مستقر در کرانه باختری رود اردن گفت که اتحادیه اروپا به زودی کمک های مالی مستقیم خود به تشکیلات خودگردان فلسطینی را از سر می گیرد.

 انتظار می رود اسرائیل، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی از سرگیری کمکهای مالی خود به دولت مورد حمایت محمود عباس در کرانه باختری را اعلام دارند اما همچنان به تحریم مالی کابینه حماس در  نوار غزه ادامه دهند

آمادگی اسرائیل

انتصاب دولت جدید فلسطینی با واکنش مثبت اسرائیل نیز مواجه شده و ایهود اولمرت، نخست وزیر این رژیم، از امکان دستیابی به صلح با فلسطینیان و احتمال لغو تحریم اقتصادی کرانه باختری سخن گفته است.

نخست وزیر اسرائیل، که از ایالات متحده دیدن می کند، با اشاره به دولت جدید فلسطینی گفت که چنین دولتی می تواند اسرائیل را "شریکی واقعی برای صلح" محسوب کند.

نخست وزیر اسرائیل تلویحا آمادگی اسرائیل را برای لغو محدودیت رفت و آمد فلسطینیان ساکن کرانه باختری و آزاد کردن عواید مالیاتی متعلق به فلسطینیان ابراز داشت.

کد خبر 24531

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز