سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۲
۰ نفر

مدیرکل توانمندسازی معلولان سازمان بهزیستی از تأمین سبد غذایی ۳هزار سالمند محروم و در معرض سوءتغذیه در ۱۱استان خبر داد و گفت: این افراد ماهانه از سبد غذایی به ارزش ۸۵هزار تومان به‌مدت ۶‌ماه برخوردار می‌شوند.

کیوان دواتگران افزود: تأمین سبد غذایی سالمندان محروم در روستاهای محروم و استان‌های کم‌برخوردار که در معرض سوء تغذیه قرار دارند، بخشی از« طرح توانمندی مبتنی بر جامعه» است که اجرای آن در 11استان کشور از سال 73آغاز شده است. وی با بیان اینکه امسال اعتبارات طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه 100درصد رشد داشته، ادامه داد:

این سازمان درنظر دارد از سال آینده این طرح را در شهرهای زیر 50هزار نفر جمعیت که در حاشیه استان‌های کم برخوردار ساکن هستند، نیز ادامه دهد.دواتگران گفت: در این طرح سالمندانی که در شهرستان‌های محروم هستند توسط تسهیل‌گران توانمندی مبتنی بر جامعه شناسایی شده‌اند.وی افزود: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه امسال در 11استان محروم کشور اجرایی شده و سالمندانی که در این استان‌ها دچار سوءتغذیه بودند شناسایی شده‌اند.

دواتگران گفت: استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، ایلام، سیستان و بلوچستان، کردستان، چهارمحال‌وبختیاری، لرستان، کردستان و هرمزگان تحت پوشش طرح تغذیه سالمندان قرار دارند. وی افزود: طرح توانمندی مبتنی بر جامعه از سوءتغذیه سالمندان محروم جلوگیری و به‌نحوی از آنها حمایت می‌کند.

کد خبر 245089
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز