مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

تهران به شبکه جهانی شهرها و جوامع دوستدار سالمند پیوست.

 دکتر جان‌بیرد، مدیر اداره سالمندی و طول عمر سازمان بهداشت جهانی در نامه‌ای به شهردار تهران، ورود تهران به شبکه مزبور را به‌عنوان عضو جدید، تبریک و خوشامد گفته و گواهینامه رسمی عضویت را ارسال کرده است.شهر دوستدار سالمند از نظر سازمان جهانی بهداشت شهری است که سالمندان را در ابعاد مختلف زیست‌شهری مورد حمایت قرار دهد و آنان از نظر فیزیکی و اجتماعی زندگی راحت و مستقلی در‌ شهر داشته و با احساس امنیت در فعالیت‌های اجتماعی مشارکت فعال و مؤثر داشته باشند. از نظر سازمان جهانی بهداشت، محیط زندگی سالم، امکان جابه‌جایی و حمل‌ونقل راحت، امکان خانه‌سازی، مشارکت اجتماعی، احترام به سالمندان و مشارکت آنان در اجتماع، مشارکت شهری و استخدام و حمایت اجتماعی در ارائه سرویس‌های مناسب به سالمندان، از اصول اساسی و زیربنایی شهرهای دوستدار سالمند است.

به گفته گشتاسب مظفری، معاون مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران، شبکه مزبور در سال2010 با 145شهر و انجمن از 22کشور تشکیل شد و حضور تهران به‌عنوان عضو این شبکه بخشی از حرکت روبه‌رشد مدیریت این کلانشهر جهانی است که تلاش می‌کند نیاز اقشار مختلف را در حد استاندار جهانی برآورده کند. وی همچنین اعلام کرد که کشورهای عضو این شبکه می‌توانند از خدماتی مانند الحاق به شبکه جهانی کارشناسان سالمند، دریافت آخرین اخباراز گردهمایی‌ها، غلبه بر چالش‌های ایجاد شهر دوستدار سالمند و... بهره‌مند شوند.

گروه بین‌المللی مشاوره راهبردی نیز که اخیرا شهردار تهران هم به عضویت آن درآمده است، با 15شهر عضو به‌منظور هدایت و رهبری تصمیمات راهبردی آتی شبکه بهداشت جهانی و ارائه مشاوره به آن تشکیل شده است و اکنون انتظار می‌رود با پیوستن تهران به این شبکه و انتخاب قالیباف به‌عنوان یکی از اعضای گروه بین‌المللی مشورتی، کیفیت و شرایط زندگی سالمندان در تهران، همانند شهرهای توسعه یافته جهان، تحولات مثبت و سازنده گسترده‌ای را تجربه کند.

کد خبر 257988
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز