همشهری آنلاین: امام جمعه موقت تهران گفت:‌ آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی از اختران آسمان اخلاق، عرفان، مجاهدت و زهد و جزو برجستگان علمای شیعه بود.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در حاشیه نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی که در مسجد جامع بازار تهران برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر افزود:‌ ابعاد شخصیتی این عالم وارسته برای همه قابل توجه و آموزنده است و وی چنان زهدی داشت که در نوع پوشش، مسکن و رفت و آمد برای خود هیچ جلالی قائل نبود.

امام جمعه موقت تهران ،‌آیت الله آقا مجتبی تهرانی را مجاهدی خواند که در دوران تبعید حضرت امام راحل به نجف همراه ایشان بود و افکار امام را تبیین می‌کرد.

فرمانده نیروی انتظامی هم در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: ‌این استاد اخلاق علاوه بر فضل و کمال معنوی ،نگاه نافذی در مسائل سیاسی و اجتماعی داشت.

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی مقدم افزود: ‌از نصایح ایشان در انجام وظایف خود در نیروی انتظامی بهره می بردیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی هم در مصاحبه ای گفت ‌: ‌آیت الله آقا مجتبی تهرانی به مثابه چراغ هدایتی برای مردم تهران بود و هجران این عالم وارسته برای هر کسی که کمترین آشنایی با او داشت مشکل است.

محسن اسماعیلی افزود:‌ ایشان به منزله طبیب مشفقی بود که با رویی گشاده و چشمانی نافذ به مشکل مراجعان خود رسیدگی می کرد و به قدری به محرومان رسیدگی و به آن ها علاقه داشت که در آخرین لحظات هم از فقرا غافل نبود.

کد خبر 243434
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز