همشهری آنلاین: فرمانده نیروی قدس سپاه، عبارت آمریکایی‌ها مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، را دروغ دانست و گفت: آمریکا در بعد سیاسی نیز جایی در دل ملت‎ها ندارد و به عنوان یک کشور منفور در میان مردم جهان شناخته شده است.

قاسم سلیمانی سرلشگر

به گزارش ایسنا، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در یادواره شهدای سیرجان، با بیان اینکه "فهم حقیقی ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایران توانست استکبار جهانی و آمریکا را به زانو درآورد"، اظهار کرد: آمریکا در شرایطی که بزرگترین قدرت قلمداد می‌شد، در همه ابعاد فروریخته است.

وی آمریکا را مقروض‌ترین کشور جهان،‌ به لحاظ اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: این کشور در بعد سیاسی نیز جایی در دل ملت‎ها ندارد و به عنوان یک کشور منفور در میان مردم جهان شناخته شده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود، عبارت "گزینه نظامی علیه ایران روی میز است" را دروغ دانست و خاطرنشان کرد: حمله آمریکا به عراق و افغانستان نتیجه‌ای جز شکست برای آنها نداشت. آمریکا در کشورهای مورد حمله خود درمانده است و تنها نتیجه این گردن‌کشی‌ها در منطقه، سرافکندگی برای این کشور بوده است.

سلیمانی به موقیعت کنونی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اشاره کرد و افزود: ملت ایران با عنایت به خدا، ائمه معصومین(ع) و رهبر انقلاب این قابلیت را دارد که یک کشور تأثیرگذار در دنیا باشد. کشورمان با تکیه بر ولایت توانسته استکبارگران را به زانو در آورد، برخی از کشور‌های استکبار از جمله آمریکا امروز به دروغ می‎گویند که ایران با تحریم و فشار به زانو درآمده است، در حالی که خود این کشورها در برابر خواسته‌های ملت ایران سر تسلیم فرود آورده‌اند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دوران دفاع مقدس نیز اظهار کرد: جنگ یک مدرسه بود که توانست تحولی در جامعه ایجاد کند و از هر قشر نمایندگانی داشته باشد. اگر چه جنگ برای ما یک دفاع مقدس بود ولی عصاره حقیقی مکتب تشیع که اساتید آن شهدا بودند، تاثیر حقیقی گذاشتند و هر گردان و گروهان از فرماندهان خود که یک استاد برجسته بودند، تاثیر می‌گرفتند. در جنگ جوهره انسان‌ها پنهان نمی‌ماند و این القاب امروزی مانند سردار و سرلشکر هم نبود، هرکسی با ایمان خدایی خودش شناخته و موثر واقع می‌شد و در جنگ فقط اسلام و خدا نقش داشت.

وی با تاکید بر اینکه "همه طعم مرگ را می‌چشند اما اینکه چند درصد به فیض شهادت می‌رسند، مهم است"، اظهار کرد: شهدا امروز در هر منطقه امامزادگانی هستند که هرگز فراموش نمی‌شوند و در شهر سیرجان شهید زندی، شهید مکی ابادی و دیگران یک امامزاده همانند سایر امامزاده‌ها هستند که هر فردی هم مخالف آن‌ها باشد نمی‌تواند آن‌ها را از جامعه محو کند زیرا با خدا معامله کرده‌اند، مانند امام حسین(ع) که با خدا معامله کرد و جاوید ماند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه، به نقش انقلاب و امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: امام (ره) برای جامعه جهانی و ملت ایران کار بزرگی کرد و توانست دین را پشتوانه حکومت قرار دهد. برای همین این ملت و این انقلاب شکست‌ناپذیر شدند.

سلیمانی همچنین افزود: در دنیا هیچ مذهبی جز تشیع و فقه شیعه این‌گونه کمال و بلوغ ندارد که ملت را با همه وجود در خدمت دین و اسلام قرار دهد.

اگر کسی اعتقادی به جمهوری اسلامی و رهبری نداشته باشد، نه ملی‌گراست و نه معتقد به نظام اسلامی

وی ادامه داد: پس از امام راحل(ره)، امام خامنه‌ای به عنوان رهبر معظم انقلاب بدون هوا و هوس و با تکیه بر اسلام و مردم توانست دو محور اصلی یعنی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را به اثبات برساند و اقتدار کشور را ثابت کرد. من اعتقاد قلبی دارم اگر کسی اعتقادی به جمهوری اسلامی و رهبری نداشته باشد، نه ملی‌گراست و نه معتقد به نظام اسلامی.

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه "اگر کسی صدای رهبر خود را نشنود، به طور یقین صدای امام زمان(عج) خود را هم نخواهد شنید"، تصریح کرد: امروز خط قرمز ما باید توجه تمام و اطاعت از مقام معظم رهبری باشد.

سلیمانی همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا که روزی بر سه گزینه قدرتی خود یعنی سیاسی و نظامی و اقتصادی می‌تازید، امروز دروغ می‌گوید که ما با تحریم و تهدید ایران را به مذاکره وادار کرده‌ یا نظام اسلامی ضعیف شده است. در حال حاضر آمریکا از نظر اقتصادی مقروض‌ترین کشور دنیا بوده و از نظر نظامی در هر کشوری دخالت نظامی داشته، شکست خورده است.

وی تاکید بر اینکه "آمریکا از نظر سیاسی در هیچ کجای دنیا مورد قبول نیست"، تصریح کرد: ما با لطف خداوند و ائمه معصومین(ع) و با فهم حقیقی از نظام و ولایت این قابلیت را داریم که یک قدرت مقتدر و موثر در جهان باشیم، این ملت با تکیه بر مقام معظم رهبری و دولت خدمتگزار می‌تواند بر سختی‌ها فائق شود و امید ما و همه دعای پدران و مادران شهدا تحقق این مسأله است.

تبریک به استاندار جدید کرمان

فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود در سیرجان، به انتصاب استاندار جدید کرمان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه نخستین سفر استاندار جدید کرمان به سیرجان با یادواره شهدا آغاز شده است و مردم این شهرستان حق بزرگی به گردن انقلاب و دوران دفاع مقدس دارند. این شهرستان دارای سرداران بزرگی است که هرگز فراموش نمی‌شوند.

سلیمانی با بیان اینکه "امروز افراد دیگری یعنی خانواده شهدا هستند که ما به آنها عشق می‌ورزیم"، خاطرنشان کرد: به استاندار کرمان که خود و سه برادرش در جبهه‌ها بودند، سمت جدید را تبریک می‌گویم.

کد خبر 243413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز