همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بیوتروریسم و تروریسم لیزری و انواع مختلف روش‌های سنتی و مدرن باید همواره و هوشمندانه مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و روش‌های دقیق مقابله با‌ آنها در دستور کار باشد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در جمع کارکنان سپاه حفاظت فرودگاه‌ها و انصار و در بازدید از تجهیزات و نوآوری واحدهای آنان که در آستانه بیست و نهمین سالگرد تاسیس سپاه حفاظت فرودگاه‌ها صورت گرفت، گفت: دستاوردها و موفقیت‌های بزرگ و تحسین‌برانگیز سپاه در حوزه حفاظت فرودگاه‌ها و شخصیت‌ها، آرامش خاطر و فضایی بسیار امن را برای مسئولین عالی‌رتبه و کلیدی نظام و نیز آحاد شریف ملت ایران فراهم آورده است.

جعفری ادامه داد: این توفیقات که با گذشت حدود 3 دهه از صدور فرمان امام راحل، آوازه‌ای جهانی یافته، بویژه در شرایط و محیط ویژه کنونی که از تقاطع راهبردهای عملیاتی دشمنان و جبهه معاندین داخلی و خارجی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

فرمانده کل سپاه با اشاره به الگوهای رفتاری کارکنان سپاه حفاظت با مردم و مسئولین در صحنه اجرای ماموریت‌ها و وظایف محوله گفت: حفظ هویت مردمی مسئولان نظام و برخوردهای ارزشی و کریمانه با مردم در حین ماموریت‌های حفاظتی و اجتناب از رفتارهای سرد، سخت و غیراخلاقی با مردم و محور قرار دادن آموزه‌های دینی در کنار توجه به جنبه‌های حرفه‌ای از جمله مواردی است که باید همواره مورد اهتمام شما باشد.

جعفری در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: رعایت ارزش‌های انقلاب و توجه به مردم جزء اصلی خصوصیات رفتاری سپاه در هر شرایطی است که به حمدالله این موضوع به مثابه یک واقعیت انکارناپذیر در رفتار شما مشهود و مورد قدرشناسی مردم و مسئولین است.

وی با تبیین گونه‌های تهدید و لزوم آمادگی برای مقابله با آنها اظهار داشت: تهدیدات تروریستی در جهان امروز از پیشرفت‌های فناورانه قدرت‌های بزرگ و دشمنان پیچیده ما ریشه می‌گیرد. آنها تکنولوژی و سلطه‌گری جهانی را با هم ترکیب کرده و محیط فناورانه پیچیده‌ای از ترور را ایجاد کرده‌اند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ابزارها و روش‌های دشمن در توانمندسازی ظرفیت‌های اطلاعاتی خود و تاکید بر ضرورت ارتقاء آمادگی‌های سپاه حفاظت برای مقابله هوشمندانه و موفق با تهدیدات قابل تصور دشمنان، گفت: ما باید هم بر توانمندی اطلاعاتی دشمنان و هم بر ابزارها و روش‌های آنان همواره مسلط باشیم.

جعفری تاکید کرد: بیوتروریسم، تروریسم لیزری و انواع مختلف روش‌های سنتی و مدرن باید همواره و به صورت هوشمندانه مورد رصد و شناسایی قرار گرفته و روش دقیق مقابله با آنها در دستور کار باشد.

کد خبر 243003
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز