همشهری آنلاین: معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، مقابله با تهدیدات فرهنگی و اقتصادی دشمنان و مبارزه با تهدیدات سخت و نیمه سخت را از مأموریت های مهم و راهبردی این نهاد عنوان کرد و گفت: در این راستا تقویت دین محوری و تعمیق معنویت باید در دستور کار قرار گیرد.

محمد حسین سپهر

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار محمد حسین سپهر در آیین اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن کریم در سالن ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروزه پنج مأموریت راهبردی مهم دارد که یکی از آنها تشکیل بسیج دهها میلیونی است.

سردار سپهر، بر لزوم گسترش تعمیق معنویت، دین مداری ودین محوری درمجموعه سپاه تأکید کرد و گفت: الزامی ترین و مهمترین مأموریت سپاه در برابر تهدیدات دشمنان، گسترش تعمیق معنویت، دین محوری و ایمان است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شاهد هستیم مدیران ارشد سپاه پاسداران بویژه در چهار سال گذشته در راستای گسترش معنویت تلاش گسترده ای انجام می دهند و خوشبختانه روح معنویت در اذهان، اعمال و رفتار سپاهیان بیش از گذشته نفوذ کرده است اما هنوز به سطح مورد انتظار فاصله داریم.

سردار سپهر، انس با قرآن و توسعه فرهنگ قرآنی در میان مردم بویژه نیروهای مسلح را از راه های تقویت و تعمیق معنویت و دین مداری عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری فرموده اند که باید حداقل 10 میلیون نفر از افراد حافظ قرآن باشند که باید در راستای تأکیدات معظم له، سهم قابل توجهی از قاریان و حافظان قرآن کریم را در داخل سپاه تربیت کنیم.

وی خطاب به قاریان و حافظان قرآن کریم گفت: شما باید در طول سال صدها نفر را آموزش دهید و در راستای گسترش معارف قرآنی تلاش کنید و پرچمدار معنویت در مجموعه سپاه باشید.

سردار سپهر، یکی از برنامه های سال آینده سپاه را تربیت مربیان قرآن در رده های سرباز و پاسدار عنوان کرد وگفت: همه استانها باید در راستای تربیت مربیان قرآنی تلاش کنند.

وی با اشاره به این که کشور در معرض تهاجمات و تهدیدات شدید دشمنان قرار دارد، افزود: ما باید در برابر شبیخون فرهنگی ، قتل عام فرهنگی و ناتوی فرهنگی مبارزه کنیم.

سردار سپهر به فعالیت حدود 130 شبکه فارسی زبان ماهواره ای و دو هزار شبکه تصویری ماهواره ای بیگانه و دو هزار شبکه رادیویی در جهان اشاره کرد وگفت: دشمنان قصد دارند از طریق فرهنگی به کشور ما آسیب رسانند از این رو باید در جبهه فرهنگی به خوبی با آنها مقابله کنیم تا نتوانند به اهدافشان برسند.

وی سلاح قرآن و انس با کتاب آسمانی را بهترین ابزار برای مقابله با این تهاجمات فرهنگی دشمنان عنوان کرد وگفت: امروزه ما چندین هزار نفر اهل هنر و فرهنگ و اهل قرآن در مجموعه سپاه داریم که باید در راستای گسترش بیش از پیش آن تلاش کنیم.

معاون هماهنگ کننده نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران، با اشاره به این که ما در مجموعه سپاه نیاز به تعالی همه جانبه داریم، افزود: اگر امروز آمریکا می گوید همه گزینه ها روی میز مذاکره است، این تبلیغات و بلوف و مزاح نیست بلکه یک واقعیت است.

سردار سپهر گفت: طرف های مذاکره کننده با ایران تلاش دارند در راستای تغییر رفتار جمهوری اسلامی و نظام و نبودی نظام و همسو کردن ایران با سیاست های استکباری حرکت کنند که باید هوشیارانه عمل کنیم.

وی اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران باید با همان شیوه هایی که آنها در مقابل ایران بکار می گیرند، شیوه های راهبردی خود را مقابل دشمنان پیاده کرده و در راستای نابودی استکبار و تغییر رفتارهای آن تلاش کنند.

سردار سپهر با تأکید بر این که امکان مصالحه ، همزیستی و آشتی با آمریکا وجود ندارد، اظهار داشت: آمریکا جز به نابودی ما به چیز دیگری راضی نیست و در جبهه فرهنگی در حال آسیب زدن به نظام ماست که در این میان انس با قرآن و تقویت جامعه قرآنی می تواند کشور را ازبسیاری از خطرات و تهاجمات دشمن مصون بدارد.

وی با بیان این که امروزه در سوریه به برکت اخلاق بسیجی و فرهنگ دفاع مقدس، حزب الهی دیگری خلق شده است، اظهار داشت: مردم سوریه به خوبی توانسته اند با تقویت اراده و ایمان خود تمام معادلات استکباری کشورهای غربی و عربی را خنثی سازند که این ها از برکات وجود بسیج و سپاه است.

کد خبر 243090
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز