صندوق ملی محیط‌زیست ایران فعالیت‌های خود را از سر می‌گیرد تا به گفته رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، علاوه برتأمین بخشی از هزینه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، مردم هم بتوانند در این حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

راه‌اندازی دوباره صندوق ملی محیط‌زیست

ابتکار که عصر پنجشنبه گذشته در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری مشترک بین سازمان محیط‌زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری سخن می‌گفت، علاوه بر اعلام این خبر، بر ضرورت به‌کارگیری استفاده از فناوری جدید، خلاقیت و نوآوری در عرصه پژوهش‌های زیست‌محیطی تأکید کرد.

وی در جمع خبرنگاران یکی از راهکارهای مهم برای پشت سر گذاشتن مشکلات و بحران‌های زیست‌محیطی را به‌کارگیری روش‌های علمی دانست و خاطرنشان کرد: مدیریت منابع یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی ایران است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با اصلاح الگوی مصرف، در این زمینه و افزایش بهره‌وری آب در مصارف کشاورزی، این مشکل را برطرف کنند. به گفته ابتکار، مدیریت میزان مصرف انرژی از دیگر راهکارهایی است که باید در دستور کار قرار بگیرد، به‌ویژه آنکه در حال حاضر «90درصد میزان مصرف گاز به مصارف شهری اختصاص دارد». ازاین رو، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با برنامه‌ریزی، زمینه کنترل مصرف گاز شهری را فراهم کنند؛ راهکاری که می‌تواند هم به نفع اقتصاد کشور و هم به نفع اقتصاد خانوارها باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست برپایی نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست را یکی از تجربه‌های مثبت در زمینه اقتصاد سبز و حفظ محیط‌زیست دانست و گفت: این نمایشگاه که اواخر بهمن‌ماه امسال برگزار می‌شود، «بستر و محلی است برای تشویق شرکت‌ها به انجام فعالیت‌های سازگار با محیط‌زیست و ترویج مشاغل مربوط به آن». اصلاح و راه‌اندازی مجدد برنامه‌های صنایع‌ سبز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور کار سازمان محیط زیست قرار گرفته است.

کد خبر 243184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز