چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

نمایشگاه> شراره داوودی: در این روزهای سرد که زمستان از پشت کوه‌های برفی به شهر سرک می‌کشد، شاید دیدن نقاشی‌های متفاوت خیلی خوب باشد.

قهوه ننوشیم، قهوه ببینیم

دیده‌اید که همه بعد از نوشیدن قهوه‌ به شکل‌های مهیج ته فنجان نگاه می‌کنند؟! یک هنرمند به نام آداک جمشید‌زاده، از این حس بهره برده و نقاشی‌هایی با قهوه خلق کرده است.

آداک جمشید‌زاده در کاری جدید و منحصر به فرد، از قهوه برای نقاشی استفاده کرده است. او که از سنین نوجوانی نقاشی را شروع کرده درباره‌ی این‌کار خود، این‌طور توضیح می‌دهد: «برای این‌که بوم‌های نقاشی رنگ‌های مختلفی بگیرند، گاهی از چای و زعفران استفاده می‌کردیم که یک‌بار قهوه را روی بوم ریختم و به نظرم بافت جالبی به آن داد، به شکلی که می‌توانستم بعد از خشک‌شدن قهوه، آن را بتراشم. با این‌کار به طرح‌های جالبی رسیدم و حتی از رنگ‌های دیگری نیز استفاده کردم.»

او برای این‌که تابلوهای قهوه دارش خراب نشوند و حتی کپک نزنند، ورنی جدیدی ابداع کرده و روی آن‌ها می‌زند. جمشید‌زاده در این نمایشگاه ۸۵ نقاشی عرضه کرده که ۳۰‌تای آن‌ها با رنگ و مابقی با قهوه کشیده شده‌اند.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۶

علاوه بر نمایشگاه نقاشی‌ با قهوه، فرحناز جوادیان هم در فرهنگ‌سرای نیاوران نمایشگاه‌ نقاشی دارد. موضوع این نقاشی‌های رنگ‌روغن، گُل است. جوادیان درباره‌ی نمایشگاهش می‌گوید: «سعی کرده‌ام گل را از دید دیگری و به شکل مفهومی نقاشی کنم. در طرح‌هایی که کشیده‌ام، سعی کرده‌ام کارهایی که انجام می‌دهم آگاهی‌دهنده باشند و با ترکیب بندی‌هایی که انجام داده‌ام، جذابیت ایجاد کنم.»

جوادیان گل را محبوب همه می‌داند و می‌گوید: «امیدوارم مخاطبان با دیدن تابلو‌ها تنها به این فکر نکنند که یک نقاشی دیده‌اند، بلکه دیدن این آثار، آن‌ها را به فکر فرو ببرد.»

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۶

کد خبر 243179
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز