چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۱
۰ نفر

کاردستی> الهه علیرضایی: برای درست کردن این انارها، فقط به کمی گِل خاک رس، آب، قالب‌های متنوع، کاتر، رنگ آکریلیک یا گواش، اسپری کیلر، شعله‌ پخش‌کن یا بخاری و کمی دقت و حوصله احتیاج دارید.

انار سفالی

۱. ابتدا تکه‌ای از گِل خاک رس را کمی ماساژ بدهید و با دست یا وردنه، آن را باز کنید. بعد گل را با قالبی دایره‌ای، برش بدهید. سطح کار را با کمی آب صاف کنید و با کاتر، تاج انار را درست کنید. بعد از برش، با کمی آب، اطراف تاج را صاف و یک‌دست کنید.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۶

۲. با یک خودکار، دور انار را تزیین کنید. برای داخل انار هم می‌توانید از دکمه یا هر شکل دیگری برای تزیین انار استفاده کنید. ما در این‌جا از شکل یک گل استفاده کرده‌ایم.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۶

۳. برای رنگ کردن سفالتان، می‌توانید از رنگ‌های حلّال در آب، مثل گواش و اکریلیک استفاده کنید.اما قبل از شروع رنگ‌آمیزی، کمی وازلین، روی سطح سفال بمالید. این‌کار کمک می‌کند تا رنگ شما به بخش‌هایی از سطح کار نرسد و رنگ‌آمیزی‌تان یک‌دست نشود تا شکل سفال‌های کهنه را به خود بگیرد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۶

۴. برای خشک شدن سفال‌هایتان، می‌توانید آن‌ها را روی شعله‌ پخش‌کن بچینید و روی گاز حرارت بدهید تا کاملاً خشک شوند. البته روی بخاری و شوفاژ هم می‌توانید آن‌ها را خشک کنید. وقتی سفال‌ها خشک شدند، می‌توانید به پشت آن‌ها سنجاق یا آهن‌ربا بچسبانید تا به‌عنوان پیکسل روی کیف یا آهن‌ربای روی یخچال از آن‌ها استفاده کنید.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۶

۵. اگر دوست داشته باشید می‌توانید با اسپری کیلر، سطح سفال‌ها را براق کنید تا لعاب‌دار به نظر برسند. هم‌چنین می‌توانید از رنگ‌های متنوع و شکل‌های متنوع دیگری استفاده کنید یا حتی می‌توانید اصلاً سفالتان را رنگ نکنید تا ساده‌تر به نظر برسد.

همشهری، هفته‌نامه‌ی دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۲۶

کد خبر 243178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز