جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
۰ نفر

کاردستی> آلاله نیرومند: هر روز چندین ظرف پلاستیکی شیر، آب معدنی، نوشابه و چیزهای دیگر را دور می‌ریزیم، به امید این‌که بازیافت شوند و به محیط زیست آسیب نزنند.

جامدادی بازیافتی

اما گاهی می‌توانیم خودمان آن‌ها را بازیافت کنیم و از آن‌ها استفاده‌ی جالب و تازه‌ای بکنیم. مثل کاردستی امروز، جامدادی بازیافتی که می‌تواند در سال تحصیلی جدید روی میزمان، مراقب خودکارها و مدادهایمان باشد.

* * *

ظرف پلاستیکی را خوب بشویید و برچسب‌هایش را جدا کنید. با کاتر بخش اضافه‌ی ظرف را ببرید. بعد از برش، با قیچی، دور ظرف را صاف کنید و بخش‌های تیز آن را بگیرید.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۵

کمی چسب چوب رقیق‌شده را داخل یک ظرف بریزید و چند دور از دستمال رول را داخل چسب فرو کنید و صبر کنید تا دستمال کاغذی، خوب خیس بخورد.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۵

دستمال را دور ظرف بپیچید؛ به‌طوری که تمام بخش‌های آن پوشیده شود. وقتی کارتان تمام شد، ظرف را کنار بگذارید تا کمی خشک شود.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۵

بهتر است قبل از این‌که ظرف کاملاً خشک شود، رنگ‌آمیزی را شروع کنید. وقتی ظرف هنوز نمناک است، رنگ‌ها بهتر روی کار می‌نشیند.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۵

رنگ‌ها را منظم روی ظرف کار نکنید. اگر رنگ‌ها را  لایه لایه روی ظرف بزنید و سعی کنید در هر لایه، کمی از رنگ روی لایه‌ی قبلی برود، سطح جذاب‌تری به‌دست می‌آورید.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۵

با همین شیوه می‌توانید با هر ظرف پلاستیکی دیگری یا حتی لوله‌ی دستمال، جامدادی یا گلدان درست کنید و آن‌ها را هرطور که دوست دارید، رنگ‌آمیزی کنید.

همشهری، دوچرخه‌ی شماره‌ی ۷۱۵

عکس‌ها: محمود اعتمادی

کد خبر 231607
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز