گروه شهری: رئیس انجمن سیستم‌های صداگیر ایتالیا در نخستین کارگاه آموزشی آشنایی با طراحی دیوارهای عایق صوتی، دیوارهای صوتی بزرگراه طبقاتی صدر را مطابق با استانداردهای جهانی مقابله با آلودگی‌های صوتی توصیف کرد.

مهندس جیوانی بررو به‌عنوان سخنران اصلی کارگاه 2 روزه آشنایی با طراحی دیوار‌های صوتی، با اشاره به انتخاب شکل منحنی دیوار صوتی در بزرگراه طبقاتی صدر، گفت: انتخاب این گزینه بهتر از دیوار صوتی قائم بود چراکه طول مسافت موج تا رسیدن به منبع دریافت‌کننده یعنی ساختمان‌های اطراف بزرگراه طبقاتی را بیشتر افزایش می‌دهد.

به گفته وی، ارتفاع متوسط 3متر و 80سانتی‌متری دیوار صوتی بزرگراه طبقاتی صدر مبتنی بر ارتفاع ساختمان‌های اطراف تعیین شده است که تقریبا با حداکثر ارتفاع ممکن برای چنین پروژه‌ای برابری می‌کند. از سوی دیگر، از آنجا که دیواره‌های صوتی صدر از نوع جاذب صدا بوده و در نتیجه وزن بیشتری نسبت به بازتابنده‌های صدا دارد، در طراحی سازه پل نیز به این موضوع توجه شده است.

قائم‌مقام انجمن سیستم‌های صداگیر اروپا با تأکید بر اهمیت انتخاب لایه‌های ضد‌اشعه ماورای بنفش در دیوارهای صوتی، اظهار کرد: این موضوع موجب افزایش عمر دیوارهای صوتی می‌شود چراکه در غیر این صورت ماده استفاده شده در دیوارها، تحت‌تأثیر تابش آفتاب زرد و شکننده شده و به‌سادگی تخریب می‌شود. گفتنی است در این کارگاه دوروزه ضمن مروری بر قوانین ناظر بر آلودگی‌های صوتی، اطلاعاتی درباره چگونگی طراحی دیوارهای صوتی نیز ارائه شد.

کد خبر 243029
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز