مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: بزرگراه طبقاتی صدر تنها از سوی شهروندان مورد استقبال قرار نگرفت.

170نماینده مجلس پروژه صدر را نماد اقتدار ملی در اقتصاد مقاومتی دانستند از سوی دیگر شیعیان عراق نیز شادمانی خود را در شبکه‌های اجتماعی مجازی با انتشار تصاویری از شهید صدر ابراز کردند.شاهین محمدصادقی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی پارلمان، بیانیه‌ای که به امضای 170نفر از نمایندگان مجلس در تشکر از قرارگاه خاتم رسیده بود را قرائت کرد.

در این بیانیه که در خبرگزاری فارس منتشر شده از قرارگاه خاتم‌الانبیا و مدیریت شهری به‌دلیل اتمام پروژه پل طبقاتی صدر در شرایط تحریم‌ها تقدیر شده است. در بخشی از این پیام آمده است: «نمایندگان مجلس مایلند خوشبختی خود را از پایان یافتن کار سترگ احداث بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش و افتتاح آن اعلام کنند. بی‌گمان چنین سازه پیچیده و گسترده‌ای بدون دراختیارداشتن سطح بالایی از دانش روز آن هم در علوم و فنون مختلف و بهره‌مندی از توان مهندسی و مدیریت بالا، نمی‌تواند به‌وجود‌ آید و اجرایی شود.»

در بخش دیگر این بیانیه ذکر شده است: «آنچه مهم بوده این است که این طرح بزرگ تماما به‌دست مهندسان و کارگران ایرانی خصوصا جوانان تحصیل‌کرده و تربیت شده دوران جمهوری اسلامی به انجام رسیده و در زمانی اجرا شده است که کشور از هر سو با انواع تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه روبه‌رو بوده‌ است.» 170نماینده مجلس اجرای بزرگراه طبقاتی صدر و تونل نیایش را نمادی از «قدرت ملت ایران در اقتصاد مقاومتی» دانستند که باید آن را الگویی برای «کارهای بزرگ‌تر و آرمان‌های بالاتر» قرار داد.

در پایان بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی از قرارگاه مهندسی خاتم‌‌الانبیا و نیز همه مدیران و مهندسان و کارگرانی که در احداث بزرگراه طبقاتی صدر تلاش کردند و همچنین از شهردار تهران و همکاران‌شان سپاسگزاری شده است. همزمان با این بیانیه روز گذشته شهردار تهران نیز به دعوت مجمع نمایندگان تهران در مجلس حاضر شد تا در جلسه مجمع نمایندگان تهران شرکت کند.

بازتاب‌های خارجی پروژه صدر

اما بهره‌برداری از بزرگراه طبقاتی صدر تنها مورد توجه مردم و نمایندگان مجلس قرار نگرفت. در آن‌سوی مرزها، شیعیان عراق نیز از بهره‌برداری از این پروژه عظیم شهری استقبال کردند و در شبکه‌های اجتماعی با ارسال تصویر و ذکر مشخصات فنی این پروژه بهره‌برداری از بزرگراه صدر را گامی بزرگ در پیشرفت علمی ایران دانستند. به گزارش همشهری، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی از چند روز پیش با انتشار خبر آماده‌شدن بزرگراه طبقاتی صدر، به استقبال این رویداد مهم شهری رفتند و تصاویری از نقاشی شهید «آیت‌الله محمدباقر صدر» و «امام موسی صدر» که در این محور نصب شده را منتشر کردند.

کاربران همچنین اطلاعاتی درباره این سازه ذکر کردند و از آن به‌عنوان طولانی‌ترین پل شهر تهران و یکی از بزرگراه‌های ممتاز طبقاتی در خاورمیانه یاد کرده‌اند که پیش از این فناوری آن تنها در اختیار 4کشور جهان قرار داشته است.

کد خبر 241297
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز