مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

دربازدید اعضای کمیسیون عمران شورای شهر از پروژه توسعه شبستان جنوبی حرم حضرت امام(ره) طرح انتقال عوارضی تهران - قم مطرح شد.

 انتقال عوارضی تهران -قم

بنابراین گزارش در تعاملی که بین وزارت راه با شهرداری به‌وجود آمده مقرر شده تمام معارضات ترافیکی مجموعه حرم مطهر و شهر آفتاب برطرف شود که انتقال عوارضی تهران - قم ازجمله این اقدامات خواهد بود.احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه از چندین سال پیش ساخت قسمت تشریفات حرم حضرت امام(ره) بر عهده شهرداری نهاده شد، افزود: از نکاتی که باید در ساخت این قسمت از حرم مورد توجه قرار گیرد حفظ وحدت معماری مجموعه است که البته تا اینجای کار رعایت شده است.

نکته حائز اهمیت و قابل تقدیر از نظر دنیامالی پیشرفت فیزیکی مجموعه با وجود نبود‌تأمین اعتبار کافی است به‌گونه‌ای که پروژه تا 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته درحالی‌که 45درصد اعتبارات ریالی آن تأمین شده است.یکی دیگر از نکات مورد اشاره از سوی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر حفظ وحدت رویه در ساخت این مجموعه است به‌گونه‌ای که در سال‌های آینده هیچ تغییری در آن رخ ندهد به همین دلیل وی از سازندگان مجموعه شبستان جنوبی حرم حضرت امام(ره) خواست ضمن حفظ پلان موجود، مجموعه را به‌گونه‌ای به اتمام برسانند که از تغییر کاربری آن و دست بردن در معماری آن در آینده جلوگیری کند.

در این بازدید همچنین اعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران بر لزوم ساخت جایگاهی مناسب با‌ شأن و مقام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تأکید کردند زیرا علاقه‌مندان زیادی نه‌تنها از سراسر ایران بلکه از دنیا برای عرض ادب به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به این محل وارد می‌شوند.یکی دیگر از تأکیدات صورت گرفته از سوی اعضای شورای شهر این بود که ساخت بناهای مربوط به مکان‌های متبرک از تجملگرایی و اشرافیت به دور باشد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با ابراز رضایت از روند ساخت شبستان جنوبی حضرت امام(ره) گفت: یکی از مشکلاتی که در ساخت مجموعه‌های اینچنینی به‌وجود می‌آید وقفه‌های متوالی یا اتمام زودتر از موعد است که سبب می‌شود کیفیتی متفاوت با آنچه خواسته شده ارائه شود و هزینه‌های نگهداری سنگینی برای بهره‌بردار به‌وجود آید. شاکری همچنین پیشنهاد کرد، هم‌اکنون که شهرداری تهران توانسته این قسمت از مجموعه حرم را به خوبی و با سرعت مناسبی اجرا کند اگر مسئولان تولیت آستان بخواهند می‌توانند در اجرای نوسازی و بازسازی قسمت‌های دیگر حرم هم از شهرداری تهران کمک گیرند.

به گفته شاکری، بارگاه حضرت امام(ره) هر ساله پذیرای میلیون‌ها زائر است و برازنده نیست که ما همواره شاهد عملیات ساختمانی در آن باشیم به همین دلیل اعلام آمادگی می‌کنیم که مجموعه مدیریت شهری از هیچ تلاشی برای اتمام ساخت مجموعه‌های حرم فروگذار نخواهد کرد تا به امید خدا سال آینده مراحل ساخت، نوسازی و مرمت مرقد مطهر امام(ره) تکمیل شود.
اسماعیل دوستی نایب‌رئیس کمیسیون عمران نیز با ابراز خوشحالی از اینکه تلاش خوبی در ساخت این مجموعه حرم مطهر شده است گفت: ما هر کاری برای امام خمینی انجام دهیم باز کم کرده‌ایم چرا که ما هر چه داریم حتی استنشاق هوای خوب وطن را از امام داریم.

ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا نیز گفت: ساخت این قسمت از حرم مطهر ازجمله دغدغه‌های سیدحسن خمینی یادگار امام است و ما با تلاش مجدانه‌ای پیگیر ساخت آن هستیم.

کد خبر 260222
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز