همشهری آنلاین: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز ساخت گنبدهای جدید حرم مطهر حضرت امام حسین (ع) در کارگاهی واقع در استان کرمان خبر داد.

«حسن پلارک» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: طراحی طرح ترفیع گنبد امام حسین (ع) پایان یافته و هم اکنون در کارگاهی در استان کرمان در حال نمونه سازی گنبدهای جدید هستیم.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بعد از انجام نمونه سازی، قطعات گنبد ساخته و برای نصب به کربلای معلی در عراق منتقل می شود.

پلارک افزود: مطالعات این طرح قبلا انجام شده بود و نزدیک به یکسال زمان برد تا موافقت طرف عراقی گرفته شود.

وی اضافه کرد: حدود یک ماه پیش موافقت تمامی دستگاه‌های ذی ربط عراقی در رابطه با این طرح واصل و قرارداد عملیات اجرایی آن منعقد شد.

پلارک گفت: در این طرح، ارتفاع گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) هفت و نیم متر افزایش می یابد و زمان‌بندی پیش بینی شده برای اتمام این طرح 24 ماه است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از دیگر طرح های در دستور کار ستاد بازسازی عتبات عالیات در حرم مطهر امام حسین (ع) را طرح کوچک کردن ستون های اطراف ضریح حضرت سیدالشهدا (ع) خواند.

پلارک گفت: ستون های فعلی چهار متر در هفت متر است که با اجرای این طرح به دو متر در سه متر افزایش می یابد تا فضای اطراف ضریح آزاد شود و زائران راحت تر بتوانند زیارت کنند.

وی، اعتبار مورد نیاز برای اجرای دو طرح یاد شده را 30 میلیارد تومان خواند و گفت: جمع آوری نذورات و تبرئات از مردم استان کرمان محور تامین هزینه های دو طرح یاد شده بوده و سایر مردم دوستدار اهل بیت (ع) نیز می توانند کمک ها و نذورات خود را به شماره حساب 110 بانک صادرات و بانک ملی واریز کنند.

**افتتاح حسینیه امام علی (ع) در ایام اربعین حسینی (ع)

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از دیگر طرح های این ستاد در عتبات عالیات را ساخت حسینیه امام علی (ع) در نجف اشرف خواند و گفت: این حسینیه که مختص زائران ایرانی است، در ایام اربعین حسینی (ع) به بهره برداری می رسد.

به گفته پلارک، حسینیه امام علی (ع) حدود دو هزار نفر گنجایش دارد و در کنار آن زائرسرایی در 10 طبقه ویژه زائران ایرانی احداث خواهد شد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات به احداث هتل فاطمه زهرا (س) در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: این هتل ابتدای ماه محرم افتتاح شد و در ایام اربعین حسینی (ع) پذیرای زائران ایرانی خواهد بود.

به گفته پلارک این هتل در شش طبقه و نزدیک حرم مطهر امام حسین (ع) احداث شده است.

کد خبر 242753
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز