همشهری آنلاین: مسابقات جودوی قهرمانی آسیا در رده سنی جوانان و نوجوانان در چین با کسب هفت مدال برنز توسط نمایندگان ایران به پایان رسید.

تیم ملی جودوی جوانان و نوجوانان

به گزارش روابط عمومی فدراسیون جودو و کوراش، رقابت‌های جوانان و نوجوانان آسیا چهارشنبه هفته گذشته (20 آذر) با حضور جودوکارانی از 21 کشور در چین آغاز شد و روز جمعه با هفت مدال برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

رشنونژاد، عربی، فتحی پور و صفویه در رده سنی نوجوانان، آرش آقایی، بهزاد محرمی و سید مهرداد زمانی در رده سنی جوانان موفق به کسب مدال برنز شدند.

در روز پایانی این پیکارها، علیرضا شیری در وزن 81- کیلوگرم در دور اول قرار بود با" کوین" از لبنان روبه رو شود که این حریف حاضر نشد و او به دور دوم رفت، اما در این مرحله با 3 اخطار به "شینجی" از ژاپن باخت و به گروه بازنده‌ها رفت. شیری در این گروه با همین نتیجه به نماینده قزاقستان باخت و پنجم شد.

امیرحسین محب‌زاده در وزن 90- کیلوگرم در همان دور اول مقابل "بطیر" از ترکمنستان که اصلیتی قزاق داشت ایپون و حذف شد.

شایان نصیرپور در وزن 100- کیلوگرم دور اول استراحت کرد، در دور دوم" لی یو" از چین تایپه را ایپون کرد، در دور سوم در مقابل نماینده کره جنوبی مبارزه خوبی ارائه کرد و تا دقیقه آخر مساوی بودند، اما بعد از آن که با اخطار از حریف عقب افتاد شروع به حمله کرد و در نهایت در ثانیه آخر ایپون شد و به گروه بازنده‌ها رفت. وی در مبارزه بعدی خود برای کسب مدال برنز به مصاف "عادل خان" از قزاقستان رفت و در این مبارزه هم با یک یوکو باخت و پنجم شد.

جعفر پهلوانی در وزن 100+کیلوگرم دور اول " لی" از چین تایپه را با یک یوکو شکست داد، در دور دوم با اخطار به نماینده چین باخت و به گروه بازنده‌ها رفت، در این مرحله نیز برای کسب مدال برنز به مصاف نماینده ازبک رفت و با شکست برابر این حریف در مکان پنجم قرار گرفت.

در رده بانوان نیز دنیا آقایی در وزن 63- کیلوگرم در دور اول استراحت کرد، دور دوم مقابل " عسل" از قرقیزستان ایپون شد، دور سوم هم مقابل " میرزابک" از قزاقستان ایپون شد و در مکان پنجم ایستاد.

صبا کرمعلی در وزن 70- کیلوگرم نیز دور اول استراحت داشت، دور دوم قرار بود با نماینده لبنان مبارزه کند که این حریف حاضر نشد تا کرمعلی به دور سوم برسد. کرمعلی در این مرحله و برای راه‌یابی به فینال به نماینده ژاپن باخت و به گروه بازنده‌ها رفت، در این مرحله برای رسیدن به مدال برنز مقابل نماینده چین قرار گرفت، اما مقابل این حریف هم ایپون شد و در مکان پنجم قرار گرفت.

زینب جلالوند در وزن 78- کیلوگرم در دور اول مقابل نماینده هند ایپون شد، در دور دوم هم برابر نماینده کره جنوبی ایپون شد.

بدین ترتیب در پایان مسابقات جودوی قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در چنگ مای چین تیم ایران در بخش نوجوانان چهار مدال برنز توسط رامین صفویه، محمد رشنو نژاد، مهدی فتحی‌پور و حسین عربی، و در بخش جوانان سه مدال برنز توسط آرش آقایی، بهزاد محرمی و سید مهرداد زمانی به دست آورد.

 

کد خبر 242551
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز