شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آمار افرادی که سالانه مبتلا به انواع سرطان شناخته می‌شوند، به ۱۴میلیون نفر رسیده است.

براساس گزارش BBC، اطلاعات منتشر شده به سال 2012 اختصاص دارند که نشان از جهشی قابل توجه در آمار مبتلایان به سرطان نسبت به سال 2008 دارند، به بیانی دیگر تعداد مبتلایان به سرطان در سرتاسر جهان از 12.7 میلیون نفر به 14 میلیون نفر رسیده‌است.

از سویی دیگر آمار مرگ‌و‌میر ناشی از این بیماری نیز افزایش یافته و از 7.6 میلیون نفر به 8.2 میلیون نفر رسیده‌است. تغییرات سریع سبک زندگی افراد در کشورهای درحال توسعه و جوامع صنعتی از جمله عوامل افزایش شدید تعداد مبتلایان به سرطان نام برده شده‌است.

افزایش آمار افراد سیگاری و چاق و افرادی که از طول عمر بالا برخوردارند در افزایش تعداد مبتلایان به سرطان دخیل هستند. رایج‌ترین نوع سرطان به گزارش سازمان بهداشت جهانی،‌سرطان ریه است که در میان افراد سیگاری از شیوع بیشتری برخوردار است و 1.8 میلیون نفر را به خود آلوده ساخته‌است،‌این تعداد برابر 13 درصد از کل مبتلایان به انواع سرطان را تشکیل می‌دهد.

WHO همچنین به افزایش تعداد مبتلایان به سرطان پستان تاکید دارد، به گفته این سازمان ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری از سال 2008 تاکنون افزایش قابل توجهی یافته‌است و این بیماری اکنون یکی از رایج‌ترین انواع سرطان در میان زنان 140 کشور جهان است.

به گفته دیوید فورمن از آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان، سرطان پستان اصلی‌ترین عامل مرگ ناشی از ابتلا به سرطان در کشورهای کمتر توسعه یافته و یا درحال توسعه  است. به گفته وی دلیل اصلی این رویداد تغییر در سبک زندگی و دسترسی محدود به پیشرفت‌های بالینی برای مقابله با این بیماری در مناطقی است که از توسعه کمتری برخوردارند.

WHO می‌گوید پیشبرد تکنیک‌های ردیابی، تشخیص و درمان سرطان پستان در مناطق درحال توسعه به شدت اضطراری است. سازمان بهداشت جهانی، WHO، پیش‌بینی می‌کند تعداد مبتلایان به انواع سرطان تا سال 2025 سالانه به بیش از 19 میلیون نفر برسد.

کد خبر 242380

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز