امیرحسین اعظمی: سیدجلال حسینی، مدافع میانی تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۱۴یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان خط دفاعی بود.

فوتبال - سیدجلال حسینی

او در کنار دیگر مدافعان تیم ملی بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت و نکته جالب اینکه ایران در بین تمامی تیم‌های شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی جام‌جهانی(در تمام قاره‌ها) بهترین خط دفاعی را داشت. سیدجلال در مورد گروه ایران در جام‌جهانی، پیش‌بینی‌ها درخصوص عملکرد تیم ملی و مسائل مختلف دیگر به سؤالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • ابتدا در مورد مراسم قرعه‌کشی صحبت کنیم. آن زمان چه حسی داشتی؟

من لحظه به لحظه قرعه‌کشی را پیگیری می‌کردم و هیجان خاصی داشتم.

  • وقتی فهمیدی با آرژانتین همگروه شدیم چه واکنشی نشان دادی؟

راستش را بخواهید خوشحال شدم. من فکر می‌کنم قرعه خوبی نصیب تیم ما شد. این درست است که تیم مطرحی مثل آرژانتین در گروه ایران قرار گرفته ولی ما می‌توانیم امیدوار باشیم. البته در حال حاضر حرف زدن در مورد عملکرد تیم ملی در جام‌جهانی زود است و اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید پیشرفت کنیم. بعد از چند بازی دوستانه می‌توانیم بهتر راجع به عملکرد ایران در جام‌جهانی پیش‌بینی کنیم. با این حال من خیلی خوشحال که در این گروه قرار گرفتیم.

  • می‌دانی که احتمال داشت در این گروه با پرتغال هم همگروه شویم؟

خدا را شکر می‌کنم که اینگونه نشد چرا که اگر پرتغال هم به گروه ما می‌آمد کار خیلی سخت‌تر می‌شد.

  • در مصــاحبــه‌ای کی روش تأکید کرد که اقدامی برای پیشرفت تیم ملی انجام نشده و او از عملکرد فدراسیون ناراحت است. در این خصوص چه صحبتی داری؟

کی روش حق دارد ناراحت باشد. ایران متأسفانه تا الان بازی‌های خوبی برگزار نکرده و بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا به هیچ عنوان در حد بازی‌های جام‌جهانی نیست. مسئولان فدراسیون فوتبال باید حالا بیشتر به فکر تیم ملی باشند و ما نمی‌توانیم با این وضعیت به جام‌جهانی برویم و انتظار نتیجه گرفتن داشته باشیم. بقیه تیم‌ها تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و بهترین بازی‌های دوستانه را برگزار می‌کنند ولی ما دست روی دست گذاشته‌ایم.

  • برخی بازیکنان تیم ملی ازجمله نکونام، تعدادی از کارشناسان و حتی کی‌روش گفته‌اند که اگر ایران با این شرایط به جام‌جهانی برود هیچ امتیازی نمی‌گیرد. نظر تو چیست؟

من هم چنین نظری دارم. اگر با این وضعیت به جام‌جهانی برویم امتیازی نمی‌گیریم. ما متأسفانه کنار هم نیستیم و هر چند وقت یک‌بار کنار هم جمع می‌شویم. این در حالی است که تیم‌هایی مثل کره و ژاپن با بهترین تیم‌های دنیا بازی می‌کنند. تا الان ما فقط با تایلند و لبنان بازی ‌کرده‌ایم اما مگر این تیم‌ها چقدر قدرت دارند؟ خود ژاپن وقتی با تیم‌هایی همچون تایلند بازی می‌کند بعد از آن با تیم‌هایی از اروپا و آمریکای جنوبی دیدارهای دوستانه برگزار می‌کند چرا که اصلا تیم‌های آسیایی را قبول ندارد ولی ما اینگونه نیستیم. خود استرالیا مقابل برزیل و فرانسه بازی داشت، اگر چه از هر کدام 6 گل خورد. ما هم باید شرایطمان را به حدی برسانیم که با بازی مقابل تیم‌های بزرگ آماده جام‌جهانی شویم.

  • قبل از قرعه‌کشی دوست داشتی در چه گروهی قرار بگیریم؟

دوست داشتم با آلمان یا ایتالیا همگروه شویم که نشد. البته فرقی ندارد و بازی با آرژانتین هم جذابیت‌های زیادی دارد. آرژانتین نیاز به تعریف من ندارد و یکی از قدرت‌های بلامنازع فوتبال دنیاست. بازی با این تیم می‌تواند با توجه به اینکه سرگروه است، زیبا، جذاب و شاید به یادماندنی باشد. قطعا هیچ تیمی دوست نداشت با آرژانتین برخورد کند ولی حالا که با این تیم برخورد کردیم باید به‌دنبال تدارکات در حد آرژانتین باشیم.

  • این روزها تقابل بازیکنان ایران با مسی سوژه شده است.

روبه‌رو شدن با مسی در حرف زدن قابل توصیف نیست چرا که او یک بازیکن فوق‌العاده است. من معتقدم این یک افتخار بزرگ برای بازیکنان تیم ملی است که مقابل مسی و دیگر ستاره‌های آرژانتین بازی کنند. ما باید نشان دهیم که در جام‌جهانی تیم ضعیفی نیستیم.

  • چه‌کسی قرار است مسی را مهار کند؟

از حالا که چیزی معلوم نیست و هنوز مشخص نیست کدام بازیکنان به جام‌جهانی خواهند رفت. ما باید نکات مهم‌تری را درنظر بگیریم، اینکه یک برنامه‌ریزی خوب داشته باشیم و با بهترین شرایط به جام‌جهانی برویم. آرژانتین فقط لیونل مسی را ندارد و اکثر بازیکنان این تیم ستاره هستند.

  • بازی کردن مقابل مسی ترس ندارد؟

هر بازیکنی برای بازی در جام‌جهانی استرس دارد و این را نمی‌توان انکار کرد. با این حال من معتقدم اگر خودمان را خوب آماده کنیم حتی می‌توانیم مقابل آرژانتین هم خودی نشان بدهیم. در ضمن اگر قرار است ترس داشته باشیم بهتر است به جام‌جهانی نرویم.

  • رویانیان چند روز پیش گفت که تو در جام‌جهانی مسی را مهار می‌کنی!

ایشان به من لطف دارند. همه می‌دانند هیچ مدافعی در دنیا به‌تنهایی نمی‌تواند مسی را مهار کند.

  • می‌دانی بعضی از کاربران ایرانی به صفحه رسمی لیونل مسی هجوم برده‌اند؟

امیدوارم که مردم خوب ما این کار را انجام ندهند. هواداران پرشور و با تعصبی داریم اما اینگونه کارها و هجوم به حریم شخصی افراد، آن هم بازیکنی مثل لیونل مسی برای وجهه کشورمان در دنیا به هیچ‌وجه مناسب نیست.

  • برخی معتقدند از این گروه صعود می‌کنیم و برخی هم می‌گویند زنگ تفریح می‌شویم. نظر تو چیست؟

من قبول دارم که باید منطقی باشیم ولی آنهایی که می‌گویند زنگ تفریح می‌شویم تعصب ندارند. ما می‌خواهیم از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

  • یعنی می‌توانیم از این گروه صعود کنیم؟

با این شرایط که الان داریم به هیچ عنوان نمی‌توانیم. من گفتم که باید خیلی خوب خودمان را آماده کنیم و نیاز به بازی‌های دوستانه با تیم‌های بزرگ داریم. مهم نیست با چه تیم‌هایی همگروه ‌شده‌ایم؛ باید خودمان را قبل از جام‌جهانی مقابل تیم‌های اروپایی و آمریکای‌جنوبی محک بزنیم تا پیش از هر چیز ببینیم چقدر توانایی داریم. ما اکنون در رده‌بندی آسیایی بهترین تیم هستیم و در رنکینگ جهانی نیز جهش خوبی داشته‌ایم ولی همه می‌دانند که جام‌جهانی با همه‌‌چیز فرق می‌کند.

  • مربیان بوسنی و نیجریه، ایران را حریفی آسان می‌دانند. در این مورد چه نظری داری؟

همه اینها حرف است. اگر یادتان باشد مربی کره‌جنوبی هم خیلی حرف می‌زد ولی در 2 بازی رفت و برگشت 6 امتیاز از این تیم گرفتیم. حرف‌های این دو مربی باید به ما بربخورد اما فعلا از دست بازیکنان تیم ملی کاری بر نمی‌آید و آماده‌سازی‌ دست مسئولان است. واقعا الان شرایط هیچ کدام از تیم‌های جام‌جهانی مثل ایران نیست و من بابت این موضوع خیلی نگرانم. ما بعد از آنکه کره‌جنوبی را بردیم کاری انجام ندادیم. در همان ورزشگاه من مصاحبه کردم و گفتم باید از همین امروز برنامه‌ریزی داشته باشیم و با تیم‌‌های قدرتمند بازی کنیم اما با شرایطی که اکنون داریم در جام‌جهانی هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم.

  • به‌نظرت ترتیب بازی‌های تیم ملی خوب است؟

فرقی نداشت چگونه قرعه‌کشی می‌شد ولی فکر کنم خوب است که در بازی اول با آرژانتین روبه‌رو نمی‌شویم. بازی اول ما با نیجریه است که بازی بسیار سختی است. اگر این بازی را خوب شروع کنیم می‌توانیم مقابل آرژانتین هم بازی خوبی انجام دهیم. بازی اول برای همه تیم‌ها سخت است.

  • خط دفاعی تیم ملی در بازی‌های مقدماتی عملکرد بسیار خوبی داشت. فکر می‌کنی در جام‌جهانی هم در این پُست نمره قبولی بگیریم؟

شما بازی با کره یا ازبکستان را با بازی با آرژانتین مقایسه نکنید. همه این اما و اگرها بستگی به این دارد که ایران چگونه خودش را برای بازی‌های جام‌جهانی آماده کند. اگر وضعیت اینطور پیش برود که نمی‌توانیم قولی بدهیم. واقعا مردم ما چشم به موفقیت ایران در هر زمینه‌ای دارند و این خیلی بد است که در جام‌جهانی نمایش خوبی نداشته باشیم. هیچ تیمی در برزیل حق اشتباه ندارد. هر تیمی که آمادگی فیزیکی، روحی و روانی بیشتری داشته باشد، می‌تواند موفق‌تر شود.

کد خبر 242124

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز