همشهری آنلاین: یک مسئول در فدراسیون فوتبال در واکنش به صحبت‌های نماینده سفارت ژاپن در تهران گفت: با توجه به اینکه پدر آریا هاسه گاوا ایرانی است او مشکلی برای بازی در تیم ملی ایران ندارد.

هاسه گاوا

ایرنا نوشت: یک مسئول سفارت ژاپن در تهران روز یکشنبه گفته بود که ژاپن تابعیت دوگانه را نمی‌پذیرد و برای همین بازی کردن هاسه گاوا برای ایران شرایط خاصی را می‌خواهد.

یک مسئول در فدراسیون فوتبال نیز که خواست نامش درج نشود گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم به دلیل اینکه پدر آریا هاسه گاوا ایرانی است، او طبق قوانین ژاپن می‌تواند برای ایران هم بازی کند.

وی ادامه داد: به طور حتم این تابعیت به او داده می‌شود و زمانی طبق قوانین ژاپن این اتفاق رخ نمی‌داد که پدر او ژاپنی و مادرش ایرانی بود.

این مسئول در خصوص اینکه آیا اگر او تابعیت ایرانی بگیرد، تابعیت ژاپنی خود را از دست خواهد داد، گفت: در این مورد به صورت دقیق نمی‌توانم اظهار نظر کنم؛ اما فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود بیاید.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا تا این لحظه با هاسه گاوا مذاکره شده است، تصریح کرد ازسوی فدراسیون فوتبال هیچ مذاکره‌ای نبوده است اما در رابطه با اینکه آیا کادر فنی تیم ملی با این بازیکن مذاکره کرده‌اند، اطلاعی ندارم.

این مسئول در مورد قطعی شدن بازی دوستانه ایران با تیم گینه گفت: برگزاری این بازی در صورتی امکان پذیر است که بتوانیم تاریخ بازی با کویت را تغییر دهیم.

کد خبر 243444
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز