همشهری آنلاین: سرمربی تیم ملی ایران با اعلام این که امکان بازی دوستانه با الجزایر وجود دارد، می‌گوید تیمش مدعی صعود نیست و این به سود تیم است

کارلوس کی‌روش

به گزارش ایسنا، تیم ملی ایران در بیستمین دوره جام‌جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین همگروه شده است. کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق رئال‌مادرید و پرتغال در جام‌جهانی 2010 امیدوار است بتواند به همراه ایران در جام‌جهانی نتایج خوبی را کسب کند.

روزنامه‌ "LEBUTEUR" در مصاحبه‌ای با سرمربی تیم ملی ایران صحبت کرده است که متن آن در زیر می‌آید:

  • شما در جام‌جهانی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی‌وهرزگوین همگروه شده‌اید. نظرتان در مورد این قرعه چیست؟

در گروه بدی قرار نگرفتیم. باید این گروه را قبول کنیم. به هر حال بازی در جام‌جهانی سخت است. ایران تیمی است که مدعی صعود از این گروه شناخته نمی‌شود و این به سود ماست. می‌دانم که با تیم‌های با کیفیتی در جام‌جهانی بازی داریم. اکنون به خود ما بستگی دارد که نشان دهیم توانایی بازی در جام‌جهانی را داریم.

  • الجزایر در جام‌جهانی با تیمی آسیایی به نام کره‌جنوبی بازی دارد و ایران به مصاف تیمی آفریقایی همچون نیجریه می‌رود. به همین خاطر امکان بازی بین الجزیر و ایران وجود دارد؟

شاید. چرا که نه. هنوز برنامه آماده‌سازی‌ خودمان را برای جام‌جهانی نهایی نکرده و به همین خاطر نمی‌توانم درباره حریفانمان در بازی‌های دوستانه چیزی بگویم.

  • الجزایر در جام‌جهانی 2014 برزیل با تیم‌های بلژیک، کره‌جنوبی و روسیه همگروه شده است، آیا فکر می‌کنید که الجزایر توان صعود از این گروه را دارد؟

صادقانه باید بگویم که الجزایر را تیمی نمی‌دانم که شانس صعود به مرحله بعد را داشته باشد. روی کاغذ بلژیک و روسیه تیم‌هایی هستند که شانس زیادی برای صعود از این گروه دارند. البته قرار نیست که این اتفاق حتما رخ دهد. به نظرم الجزایر تیمی است که در همان دور گروهی حذف خواهد شد و شانسی برای صعود ندارد.

  • شما با تیم ملی کره‌جنوبی آشنایی زیادی دارید و دو بار موفق شده‌اید آنها را در انتخابی جام‌جهانی ببرید. فکر می‌کنید که بازی الجزایر و کره‌جنوبی در جام‌جهانی 2014 برزیل چه خواهد شد؟

کره‌جنوبی چندی است که به فرم مطلوب خود بازگشته است. تجربه به من می‌گوید که آنها تیم قدرتمندی هستند. به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید در جام‌جهانی حرفی برای گفتن داشته باشید، باید برنامه آماده‌سازی بلندمدتی را طی کنید. کره‌جنوبی تا الان 10 بازی دوستانه انجام داده است. علاوه بر آن آنها تیمی هستند که فوتبال گروهی را زیبا بازی می‌کنند. شکست دادن آنها کار راحتی نخواهد بود.

  • آیا کره‌جنوبی را تیم مدعی می‌دانید؟

چنین چیزی نگفتم. به نظرم کره‌جنوبی تیمی است که همیشه تورنمنت‌ها را جدی می‌گیرد. خیلی از بازیکنان این تیم در لیگ خودشان بازی می‌کنند و مربی‌شان هر وقت بخواهد آنها را دور هم جمع می‌کند. علاوه بر آن کره‌جنوبی تیمی است که برنامه‌ریزی قوی دارد. آنها در جام‌جهانی تیمی قدرتمند خواهند بود.

  • آیا در جریان هستید که فدراسیون فوتبال الجزایر با فدراسیون فوتبال پرتغال در حال تدارک یک بازی دوستانه است؟

نه. اطلاعی ندارم. آیا این موضوع جدی است؟

  • بله! خیلی جدی است. فکر می‌کنید که این بازی به سود فوتبال پرتغال باشد؟

بازی دوستانه همیشه می‌تواند مفید باشد. شما در بازی دوستانه در شرایط بازی کردن قرار می‌گیرید و این خیلی مفید است.

 

کد خبر 241889
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز