چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۱۹
۰ نفر

داستان شهرت ناگهانی هاشم بیگ‌زاده در فضای مجازی فوتبال ایران عجیب‌و‌غریب است.

فوتبال - بیک زاده

 بیگ‌زاده که سال‌ها پیش در فجرسپاسی در فوتبال ایران چهره شد، یکی از شاگردان مورد علاقه امیر قلعه‌نویی است و حتی این مربی بارها به‌دلیل علاقه به بیگ‌زاده مورد نقد قرارگرفته است. او در سال‌های گذشته در مقاطعی به اردوی تیم ملی راه یافت ولی یکباره در تمرینات تیم ملی دچار نزول فاحشی شد تا جایی که حتی هواداران استقلال هم چندان مایل به حضور او در این تیم نبودند. با این حال بیگ‌زاده از هفته‌های پایانی لیگ برتر در فصل گذشته اوج گرفت و از فرصت مصدومیت مهرداد پولادی استفاده کرد و در 3بازی سرنوشت‌ساز تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی در ترکیب ایران بازی کرد.

بیگ‌زاده که حالا دیگر بین دفاع چپ و راست سرگردان نیست، با اعتماد‌به‌نفس ناشی از حضور در ترکیب ثابت تیم ملی، یکی از بهترین فصل‌های خود را پشت سر می‌گذارد. او البته امسال بارها دچار مصدومیت شده است ولی در بازی‌های بزرگ در سطحی بازی کرده که پیراهن تیم ملی را از دست ندهد؛ درست مثل بازی مقابل سپاهان که شاید یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود.

او بعد از صعود ایران به جام‌جهانی یکباره چهره پررنگ‌تری در مطبوعات پیدا کرد و در یک مصاحبه گفت: «دوست دارم در جام‌جهانی مقابل مسی بازی کنم و ترسی از این بابت ندارم». همین حرف‌ها کافی بود تا بیگ‌زاده در روزنامه‌ها، سایت‌ها و صفحات اجتماعی سوژه شود. هرچند خودش در شکل‌گیری این جریان نقش مهمی داشت ولی اخیرا گفته که دوست ندارد مورد تمسخر قرار بگیرد.

اما نکته مهم درباره بیگ‌زاده این است که او زمانی در تیم ملی درخشید که مهرداد پولادی (انتخاب اول کی‌روش برای پست دفاع چپ)، مصدومیتی عجیب و نابهنگام را تجربه کرد. پولادی که با یک مصدومیت عجیب و کم‌سابقه مدت‌ها از فوتبال به دور بوده با وجود مصدومیت، توسط کی‌روش به تیم ملی دعوت شده تا درمان خود را زیر نظر او بگذراند؛ این علامتی از سوی کی‌روش به این بازیکن است تا بگوید همچنان به وی اعتقاد دارد.

پولادی که در چند‌ماه گذشته به‌دور از میادین فوتبال بوده است، در صفحه شخصی‌اش چند روز پیش به طرفدارانش وعده داد که در جام‌جهانی بازیکن ثابت تیم ملی خواهد بود و در این پست خواهد درخشید که این واکنشی محسوس به هیاهوی ناگهانی دنیای مجازی بود. نکته جالب در مورد پولادی و بیگ‌زاده این است که رقابت احتمالی آنها در جام‌جهانی بی‌شباهت به جنگ قدیمی مهرداد میناوند و رضا شاهرودی در تیم ملی نیست. جالب هم این است که مهره ثابت فعلا مصدوم است و بازیکن ذخیره شانس بیشتری برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی دارد. در جام جهانی فرانسه هم قرار بود شاهرودی بازی کند اما یک روز قبل از بازی با یوگسلاوی مصدوم شد تا فرصت بازی به میناوند برسد. حالا بیگ‌زاده خیلی امیدوار است که به یکی از آرزوهای فوتبالی‌اش(بازی مقابل مسی) برسد ولی تا آن زمان پولادی هم آماده بازی خواهد شد و البته احسان حاج‌صفی هم در این رقابت حضور دارد. حالا باید منتظر ماند و دید که کدام بازیکن در ترکیب ثابت به‌عنوان دفاع چپ بازی خواهد کرد.

کد خبر 242129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز