امیرحسین صادقی در سال‌های گذشته بارها پشت خط تیم ملی ماند ولی شرایط برای او یکباره تغییر کرد و توانست نظر مربی سختگیری مثل کارلوس کی‌روش را جلب کند.

فوتبال - صادقی

او در مورد حضور تیم ملی در جام‌جهانی و حریفان احتمالی ایران حرف‌های جالبی می‌زند. صادقی که در لبنان هم برای تیم ملی بازی کرد و شاهد آن اتفاقات عجیب در بیروت بود به سؤالات ما پاسخ داده‌است.

  • بعید به‌نظر می‌رسد اتفاقات لبنان از یاد بازیکنان برود؛ قبول داری؟

واقعا همینطور است. در آن شرایط که ساعاتی قبل به سفارت ایران حمله تروریستی شده بود احتمال می‌رفت که دوباره چنین حمله‌ای تکرار بشود اما خدا را شکر اتفاق بدی نیفتاد. البته این را هم بگویم که خودم پیه همه‌‌چیز را به تنم مالیده بودم. قبل از بازی با خودم گفتم بگذار هر چه می‌خواهد بشود، ما می‌رویم بازی‌مان را انجام می‌دهیم.

  • قبل از بازی پیش‌بینی نمی‌شد تو در ترکیب اصلی قرار بگیری اما کی‌روش یکدفعه آرایش خط دفاع را به‌هم ریخت. فکر می‌کنی در آینده هم در ترکیب ثابت باشی؟

به معادلات فکر نمی‌کنم. خودم را سرباز تیم ملی می‌دانم. تیم ملی الان دارد نان همدلی‌اش را می‌خورد. اگر تا حالا موفق بوده‌ایم فقط به‌خاطر این بوده که کسی از بازی کردن دیگری ناراحت نمی‌شود. دلیل موفقیت تیم ملی همین همدلی‌هایی است که کی‌روش در تیم به‌وجود آورده.

  • اگر خودت مجبور شوی از روی نیمکت بازی‌های تیم ملی را نگاه کنی، واکنشی نشان نمی‌دهی؟

نمی‌توانم قطعا بگویم چه اتفاقی می‌افتد اما مطمئنم یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که موجب شد ما به جام‌جهانی برویم همین همدلی بود. سعی می‌کنم منطقی برخورد کنم. الان توقع از تیم ملی بالا رفته آن هم به‌خاطر اینکه ما به جام‌جهانی صعود کرده‌ایم اما باید به کی‌روش و بازیکنان تیم ملی فرصت بیشتری داده بشود تا به امید خدا در جام‌جهانی نتایج بهتری بگیریم.

  • برخی معتقدند ایران در جام‌جهانی زنگ تفریح می‌شود. نظر تو چیست؟

هیچ‌کس حق ندارد تیم ایران را زنگ تفریح بداند. باور کنید ما زنگ تفریح تیم‌های بزرگ نمی‌شویم.

  • مثل اینکه در مصاحبه‌ای گفته بودی ترسی از برزیل و آرژانتین نداری؟

ما کشور بزرگی هستیم و تیم ملی بزرگی هم داریم. به قول قلعه‌نویی کسی که زیاد حرف می‌زند و رجز می‌خواند نشان‌دهنده ترسش است. در جام‌جهانی خیلی چیزها را ثابت می‌کنیم.

  • ولی فوتبال ما با تیم‌های بزرگ خیلی فاصله دارد.

فاصله فوتبال را قبول دارم اما مطمئنم در جام‌جهانی زنگ تفریح نمی‌شویم. آنها باید از ما بترسند و به فوتبالیست ایرانی احترام بگذارند. فوتبال ایران بازیکنان بزرگی در دنیا داشته و همین حالا هم دارد. مگر می‌شود علی دایی، خداداد عزیزی و مهدی پاشازاده را فراموش کرد؟ ما وارث پیراهن این بازیکنان هستیم و باید در جام‌جهانی به قدرت‌های فوتبال جهان نشان بدهیم که هرگز زنگ تفریح نیستیم. اجازه نمی‌دهیم به شخصیت ما ایرانی‌ها توهین بشود. مطمئن باشید آنهایی که فکر می‌کنند هم‌گروهی با ایران برایشان شانس می‌آورد سخت در اشتباهند.

  • ممکن است تیم ملی فوتبال هم همان کاری را که والیبالیست‌ها و ساحلی‌بازان انجام دادند، در جام‌جهانی فوتبال تکرار کند؟

تیم ملی باید حمایت بشود. کی‌روش مربی بزرگی است و فکر‌های بزرگی هم در سر دارد. اگر به تیم ملی خوب بها داده بشود در همین ماه‌های مانده به آغاز جام‌جهانی می‌توانیم خودمان را جمع‌و‌جور کنیم و با قدرت کافی و انگیزه بسیار بالا به جام‌جهانی برویم اما متأسفانه تدارکات تا حالا خوب نبوده که امیدوارم در ماه‌های منتهی به جام‌جهانی این تدارک بهتر بشود. بدون شک اگر برنامه‌ریزی بهتر بشود ما مثل سرباز از نام ایران در جام‌جهانی دفاع می‌کنیم. مگر ما ایرانی‌ها در دنیا کم افتخار داشته‌ایم؟ در خیلی رشته‌ها ما نمونه بوده‌ایم. در هنر، در علم، در ورزش و خیلی رشته‌های دیگر. من مطمئنم که تیم ملی فوتبال هم مثل تیم ملی والیبال یا فوتبال ساحلی نتایج خوبی در جام‌جهانی می‌گیرد.

  • خیلی‌ها معتقدند آن شخصیتی که ولاسکو به والیبال ایران داده را کی‌روش به فوتبال نداده است. نظر تو چیست؟

فوتبال و والیبال دنیای متفاوتی دارد اما کی‌روش خیلی زحمت کشیده و مربی بسیار بزرگی برای فوتبال ایران است. تیم ملی فوتبال هم الان شخصیت کمی در دنیا ندارد. ما فقط بازی تدارکاتی با تیم‌های بزرگ می‌خواهیم تا بیشتر آماده بشویم. مطمئن باشید با کی‌روش روزهای خوبی برای فوتبال ایران در جام‌جهانی رقم می‌خورد و ما نتایجی می‌گیریم که شاید خیلی‌ها تصورش را هم نکنند.

  • دوست داری تیم ملی در جام‌جهانی با چه تیم‌هایی هم‌گروه بشود؟

من حس می‌کنم یکی از هم‌گروه‌های ما در جام‌جهانی آرژانتین است! نمی‌دانم چرا اما فکر می‌کنم یکی از رقبای ما آرژانتین است.

  • اگر اینطور شود چگونه می‌خواهید مسی را مهار کنید؟

نیازی نیست کسی مسی را مهار کند!

  • چرا؟

برزیلی‌ها با آرژانتینی‌ها خیلی مشکل دارند. مطمئن باشید وقتی ایران با آرژانتین هم گروه بشود همه برزیلی‌ها برای حمایت از ایران به ورزشگاه می‌آیند. آن وقت کل ورزشگاه علیه بازیکنان آرژانتین می‌شود و از دست مسی هم کاری ساخته نیست. می‌بینید که الان هم افت کرده. ما هم بازیکن خوب زیاد داریم که از پس مسی برآیند. نگران مسی نباشید!

  • در مورد شرایط استقلال چه صحبتی داری، آیا می‌توانید برای دومین سال پیاپی قهرمان شوید؟

تا یکی دو‌ماه پیش خیلی‌ها فکر می‌کردند نتیجه نگیریم ولی رفته‌رفته به بالای جدول آمدیم و الان هم مدعی جدی هستیم. رقابت بین مدعیان سخت است ولی اگر در نیم فصل دوم کمتر امتیاز از دست بدهیم قطعا قهرمان خواهیم شد.

کد خبر 240738

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز