شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید به دلیل درخواست مبلغ زیاد فدراسیون اسپانیا تیم ملی با ماتادورها بازی دوستانه نخواهد داشت.

کفاشیان

به گزارش ایسنا، علی کفاشیان که برای دیدن بازی دوستانه تیم ملی زیر 22 سال با تیم گسترش فولاد تبریز به کمپ تیم‌های ملی رفته بود، در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تیم‌های پایه توضیح داد: تمام تیم‌های پایه ما در حال فعالیت هستند و کارهای زیادی انجام می‌شود. ان‌شاءالله ما هم کم نیاوریم و پا به پای آنها پیش برویم.

وی درباره وضعیت مالی فدراسیون فوتبال افزود: مشکل زیاد است و شرایط طبق نظر دلخواه ما نیست. سعی داریم تمام برنامه‌هایمان را بدون کم و کاست اجرایی کنیم اما طبیعی است کمبودهایی وجود دارد. تیم‌های ما هم در همه رده‌ها خوب هستند و پیشرفت می‌کنند. از این پس باید بازی‌های دوستانه با تیم‌های با کیفیت داشته باشیم. این کار مستلزم بودجه و پشتوانه مالی است و من در این زمینه نگرانی دارم.

رییس فدراسیون فوتبال در ادامه به بلاتکلیفی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: مشخص نشدن وزیر ورزش یکی دیگر از نگرانی‌هایم است. به هرحال خواسته ملت ما بیشتر از این است که حرکت می‌کنیم. توانمندی وجود دارد ولی باید تدارک لازم هم دیده شود. ما باید نتایج خوبمان را حفظ کنیم. به جام جهانی صعود کردیم و تیم ملی بزرگسالانمان باید مثل کره و ژاپن بازی‌های بزرگ دوستانه داشته باشد. هرچند مثل آنها نمی‌توانیم بازی‌های بزرگ تدارک ببینیم اما با صرفه‌جویی باید جلوی متوقف شدن کار را بگیریم. به دنبال این هستیم تا بعد از چندین سال قهرمانی جام ملت‌های آسیا در استرالیا را به دست بیاوریم. جوانان و نوجوانان هم به همین ترتیب باید موفقیت‌هایشان را تکرار کنند. اینها کارهای سختی است که امیدوارم با حمایت‌ها موثر شود.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین درباره وضعیت تیم ملی زیر 22 سال ایران تصریح کرد: این تیم به نوعی تیم ملی ب ما محسوب می‌شود و در آینده امید ما برای جام ملت‌ها و جام جهانی روسیه خواهد بود. نباید با اما و اگر پیش برویم و باید کار را محکم دنبال کنیم. بعد از بازی‌های عمان نیز چند بازی تدارکاتی خوب خواهیم گذاشت. البته این رده سنی با مشکل خروجی روبه‌رو هستند ولی ما مکاتباتی داشته‌ایم که با تیم‌های بزرگ بازی برگزار کند.

کفاشیان در پاسخ به این پرسش که سرمربی تیم ملی امید چه زمانی مشخص می‌شود، توضیح داد: ترجیح می‌دهیم مربی خوبی به خدمت بگیریم تا به مدت سه سال تیم ملی امید را هدایت کند، اما تامین مالی مربی خارجی سخت است و اگر نتوانستیم این کار را انجام دهیم یک مربی شایسته ایرانی را انتخاب خواهیم کرد.

وی همچنین درباره بازدیدش از شرکت آل‌اشپورت در آلمان عنوان کرد: ما همیشه از طریق نمایندگی این شرکت در دوبی با آنها ارتباط داشتیم و باید مطمئن می‌شدیم که آل‌اشپورت می‌تواند کیفیت لازم را تضمین کند. کی‌روش نیز می‌خواست در این سفر من را همراهی کند اما حضورش در آلمان عقب افتاد. آل‌اشپورت چند نوع لباس طراحی کرده که آنها را ارزیابی خواهیم کرد. تیم‌های زیادی در دنیا از این شرکت لوازم ورزشی تهیه می‌کنند.

کفاشیان درباره اعلام آمادگی آدیداس برای اسپانسری تیم ملی افزود: آنها فقط اعلام آمادگی کردند و زمانی که شرایط‌شان را خواستیم چیزی نگفتند. آدیداس نیز اسمش بزرگ است اما لباس‌هایش از آلمان بوده و کیفیت همه آنها مثل هم است.

رییس فدراسیون فوتبال درباره نامزدی جواد نکونام برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال آسیا مطرح کرد: جواد نکونام و همچنین فوتسال ما شانس دارد تا عنوان بهترین را از آن خود کند. ما همچنین می‌توانستیم در بخش بهترین تیم‌های ملی فوتبال و باشگاهی نیز نامزد باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای انتخاب نکونام لابی خواهد کرد، گفت: نیازی به لابی نیست. توانمندی او بالاست.

کفاشیان همچنین در پاسخ به انتقاد علی فتح‌الله‌زاده که گفته بود بلاتر باید به جای دیدن مرغ و گوسفند با مدیران عامل باشگاه‌ها دیدار می‌کرد، گفت: ما مرغ و گوسفند به بلاتر نشان ندادیم، بلکه برای دیدن نماد یوزپلنگ ایرانی به باغ وحش رفت که فکر می‌کنم کار بسیار ارزنده‌ای بود. شاید کاری که باید طی سال‌ها با نامه‌نگاری انجام می‌شد با یک ملاقات صورت گرفت.

رییس فدراسیون فوتبال درباره جلسه پنجشنبه‌اش با کی‌روش نیز تصریح کرد: برنامه‌هایمان را برای حضور در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی و همچنین قطعی کردن بازی‌های دوستانه هماهنگ می‌کنیم. اگر برابر لبنان نتیجه بگیریم دیگر به بازی کویت فکر نمی‌کنیم و به دنبال برگزاری بازی دوستانه خواهیم بود. البته کی‌روش خواسته بازی‌های دوستانه‌اش بعد از مشخص شدن گروه ایران قطعی شود.

کفاشیان در پایان درباره بازی دوستانه با اسپانیا نیز عنوان کرد: اسپانیا مبلغ بالایی را درخواست کرد که فکر نمی‌کنم بتوانیم آن را بپردازیم. به همین دلیل ترجیح می‌دهیم تیم‌هایی که مشتاق بازی با ایران هستند را به ایران بیاوریم و هزینه زیادی هم نپردازیم.

کد خبر 238876
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز