سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال گفت: همه تلاش فدراسیون این است که تدارکات مناسبی را برای تیم ملی در نظر بگیرد که حضوری آبرومند در جام جهانی داشته باشد اما مشکل اصلی ما این است که پول نداریم و نیازمند کمک همه هستیم.

به گزارش مهر، علی کفاشیان درباره انتقادهایی که همواره در فوتبال مطرح است گفت: فوتبال ورزشی است که مخاطبان زیادی دارد و از این رو بسیاری در مورد آن مطالبی را به نگارش در می‌آورند. اما به نظر من ایرادی که این سال‌ها پیدا کرده‌ایم آن است که انگار نباید هیچ وقت از چیزی تعریف کنیم بلکه فقط بدنبال نقد و اشکالات مجموعه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: به نظر من این رویه باید نه تنها برای من بلکه برای سایر روسای فدراسیون‌ها تغییر کند. از طرف دیگری نباید که همه اشکالات را سر یک نفر شکست. نقدها باید منصفانه باشد و من پذیرای نقدهای منصفانه هستم. ما برای همه کارها نیازمند ابزار هستیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه خاطرنشان کرد: مثلاً مدتی است ما می‌خواهیم پولی که حقمان است را از فیفا بگیریم اما در در این امر دچار مشکل شدیم. این‌ها همه یعنی اینکه گاهی اوقات ابزار ما برای موفقیت کافی نیست. بگذارید مثالی بزنم؛ من با رئیس فدراسیون ژاپن که صحبت می‌کردم ایشان به من می‌گفت مردم ژاپن به ندرت ما را می‌شناسند. همیشه این سرمربی تیم است که پاسخگوی فوتبال ژاپن است.

وی افزود: باور بفرمایید که من همیشه نگران فوتبال هستم و هیچ گاه کاری را برای خودم نکردم. من می‌خواهم نه تنها فوتبال بزرگسال، بلکه جوانان، نوجوانان و امید ما نیز در دنیا موفق باشند. کشورهای دیگر حاضر نمی‌شوند با ما بازی‌های دوستانه‌ای کنند. اگر هم بخواهند بیایند آنقدر رقم‌های سنگینی می‌گیرند که ما توان پرداخت آن را نداریم.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: فوتبال ما واقعاً به سختی از لحاظ مالی گذران عمر می‌کند. من از رسانه‌ها می‌خواهم واقعاً روشنگری کنند. من که سال‌های پایانی دوران مدیریتی‌ام است اما حتی پس از رفتن من از این سمت و آمدن فرد دیگری به عنوان ریاست فدراسیون فوتبال رسانه‌ها باید از او حمایت کنند و دست کمک به سمت فدراسیون دراز کنند نه اینکه مدام ذره بین بر روی نواقص کار بگذارند و سختی‌های کار ما را بیش از پیش کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنانش به عملکردش در خصوص تیم ملی فوتبال بزرگسالان کشورمان و آمادگی این تیم برای حضور مقتدرانه در جام جهانی گفت: ما در بخش فوتبال ساحلی و تیم ملی فوتسال‌مان بواسطه حضور مقتدرانه آنها در جام‌های جهانی، تیم‌های بزرگ حاضر می‌شوند که با آنها بازی کنند، در بخش فوتبال ملی بزرگسالان کشورمان نیز باید همین رویه را داشته باشیم، اگر خود را قوی نشان دهیم تیم‌های خارجی حاضر می‌شوند با ما بازی کنند؛ آقای کی روش نیز در صدد همین امر است و برنامه‌ریزی‌های خوبی برای کمپ تیم ملی ، اردوها و... در خصوص آمادگی پیش از بازی‌های جام جهانی انجام داده است. سعی می‌کنیم تا پیش از جام جهانی 6 بازی تدارکاتی خوب را برای تیم ملی ایران تدارک ببینیم.

کفاشیان با بیان اینکه سعی می‌کنیم بهانه‌ای دست کی روش ندهیم گفت: اولین مطلبی که ایشان از ما می‌خواستند کاهش تعداد تیم های حاضر در لیگ برتر بود که ما این را با 16 تیمه کردن انجام دادیم. علاوه بر این از ما خواستند تا لیگ زودتر تمام شود که ما قول دادیم 20 فروردین این بازیها تمام شود. یعنی تا 20 فروردین هم لیگ و هم جام حذفی را تمام می‌کنیم و این به نظر من اقدامی بزرگ است.

وی در خصوص هماهنگی‌هایی که با باشگاه‌های حاضر در جام باشگاه‌های آسیا در خصوص دادن بازیکنان ملی پوششان به تیم ملی انجام شده است نیز گفت: باید بپذیریم که ما جام جهانی را هر 4 سال یکبار داریم ، اما در عین حال جام باشگاه‌های آسیا را هر سال داریم. به هر حال جام جهانی آینه تمام نمای فوتبال هر کشوری است و حضور مقتدرانه ما در جام جهانی باعث می‌شود  نگاه دنیا نسبت به فوتبال ما عوض شود. از طرف دیگری سرمربی‌های باشگاه‌ها نباید از باخت بترسند. اتفاقاً اگر بازیکنان تیم ملی در جام باشگاه‌های آسیا نباشند این فرصت به بازیکنان جوان‌تر داده می‌شود تا با حضور در اینگونه بازی‌ها تجربه کسب کنند. به نظر من هم فوتبالدوستان موافق این هستند که ملی پوشان در اختیار تیم ملی باشند. ما با آقای فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال هم جلسه‌ای داشتیم و مطمئن باشید در این خصوص آنها را راضی کرده و به تفاهمی خواهیم رسید.

کفاشیان در خصوص بحث‌های مالی فدراسیون فوتبال نیز گفت: ما دو سال است که یک میلیون دلار از فیفا می‌خواهیم اما نمی‌توانیم بگیریم. ما سعی داریم که مشکل مالی تیم ملی را حل کنیم. پس از بازی‌های جام جهانی، جام ملت‌های آسیا و بازی‌های دیگر را داریم و واقعاً نیازمند پول هستیم. اگر شما جایی را سراغ دارید که به ما پول قرض می‌دهد بگویید تا ما از ایشان پول قرض بگیریم. ما مدتی پیش اسپانسری برای فدراسیون جذب کرده بودیم که اینها نیز اخیراً در بحث دادن پول به ما دچار مشکل شده‌اند و از ما زمان خواسته‌اند.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: البته من در جایی شنیده‌ام که آقای هدایتی گفته‌اند حاضرند برای تیم ملی هزینه کنند و یک بازی تدراکاتی خوب آفریقایی برای ما مهیا کنند. اگر این حرف ایشان واقعاً صحت داشته باشد ما استقبال می‌کنیم و از ایشان می‌خواهیم به فدراسیون بیایند و با برگزاری جلسه با ایشان اگر آقای کی روش هم موافق باشند این بازی را برگزار کنیم. در کل ما با همین بودجه اندک فدراسیون فوتبال سعی می‌کنیم بهترین عملکرد فوتبالمان را در جام جهانی داشته باشیم و در عین حال خوشحال می‌شویم تا اگر کسی در بحث مالی می تواند کمک کند، این کمک را دریغ نکند.

وی در خصوص برخی بداخلاقی‌ها و تهمت زدن‌ها در فوتبال نیز گفت: فدراسیون ابزاری که در این خصوص در اختیار دارد کمیته انضباطی و کمیته استیناف است. به نظر من وقتی توهینی به داوری می‌شود ، داور نمی‌تواند آن قدرت لازم را در کارش داشته باشد و این امر باعث آزردگی‌های زیادی در فوتبال می‌شود. متاسفانه ما شاهد هستیم که وقتی رایی را صادر می‌کنیم همه در خصوص آن با توجه به سلیقه شان اظهار نظر می‌کنند. به نظر من اگر ما در این زمینه‌ها قاطع‌تر از پیش باشیم دیگر این مسائل نیز پیش نخواهد آمد.

کفاشیان در خصوص شایعتی که در پی لابی گری‌ها در AFC ایجاد شده است گفت: من هنوز که هنوز است نمی‌فهمم این لابی‌گری‌ها که می‌گویند یعنی چه. بعد از آن اگر لابی‌گری بود که شیخ سلمان رئیس AFC برای کشور خودش لابی گری می‌کرد. اما امسال دیدیم که نه تنها ما بلکه خیلی از کشورها هم جایزه نگرفتند. آقای شیخ سلمان تازه 6 ماه است که به سمت ریاست AFC دست یافته و به نظر من هنوز با تمام مسائل فوتبال آسیا آشنا نشده است.

وی افزود: من که در زمینه لابی گری نه بلدم و نه اصلاً از این چیزها خوشم می‌آید. اما نمی‌گویم که گاهی لابی گری در AFC رخ نمی‌دهد؛ به طور مثال پارسال فوتسال ما واقعاً اول آسیا بود اما در لحظات آخر ژاپنی‌ها رایزنی‌های خاص خود را کردند و در نهایت موفق شدند عنوان تیم برتر آسیا را بدست آورند. باید بپذیریم در AFC برخی مسائل بخاطر اینکه پول به این کنفدراسیون تزریق شود اتفاق می‌افتد و این لابی گری‌ها صورت می‌پذیرد. جدای از این‌ها برخی از جایزه‌های AFC حکم تشویقی دارد. مثلاً چین که فوتبال خاصی ندارد. اما امسال به آن جایزه دادند و این جایزه‌ها قطعاً فقط برای تشویق این کشور در امر فوتبال است.

علی کفاشیان در خصوص بحث تیم امید و خبرهایی مبنی بر حضور سرمربی خارجی برای این تیم نیز گفت: به نظرمن آقای منصوریان درخصوص اظهار نظر در اینباره کمی عجله کردند و برخوردشان احساسی بود. ما از عملکرد آقای منصوریان سرمربی تیم امیدمان بسیار راضی هستیم و وی در مدتی که این تیم را در اختیار گرفته نتایج خوبی کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بحثی که برای حضور مربی خارجی بود برای تیم ملی 20 ساله‌های ما بود نه تیم 23 ساله‌های ما یا تیم امید. ما چون می‌خواهیم تیم ملی 20 ساله‌ها نیز حضور مقتدرانه‌ای در بازی‌های جهانی داشته باشد تصمیم به جذب مربی خارجی گرفته‌ایم که البته فعلاً بحث‌ها در این خصوص در حد مقدماتی است و چیزی قطعی نشده است.

کد خبر 242879
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز