همشهری آنلاین: رییس فدراسیون فوتبال گفت: وزارت خارجه مخالفتی با دیدار تیم‌های فوتبال زیر ۲۰ سال ایران و آمریکا در اردوی آماده‌سازی این دو تیم در ایتالیا نداشت، اما خواستار مهیا شدن شرایطی شده بود.

کفاشیان

پیش ازاین اعلام شده بود که تیم های فوتبال زیر 20سال ایران و آمریکا در اردوی اماده سازی در ایتالیا در27آبان ماه جاری به مصاف هم می روند که مدیرکمیته جوانان فدراسیون فوتبال برگزاری این دیدار را مشروط به موافقت وزارت خارجه کرده بود.

چند روز قبل اعلام شد که این مسابقه برگزار نخواهد شد وبرخی ها مخالفت وزارت خارجه را دلیل لغو این دیدار عنوان کردند.

ˈعلی کفاشیانˈ درگفت و گو با ایرنا گرگان افزود:وزارت امورخارجه مخالفتی بااین مساله نداشت، اما شرایطی ایجاد کرد که اگر آن شرایط فراهم شود، با تیم آمریکا بازی کنیم.

وی با بیان اینکه تیم فوتبال زیر20 سال ایران دو دیدار دیگر درایتالیا برگزارمی کند، در خصوص تغییرات در کادر فنی تیم ملی گفت: هیچ تغییری تاجام جهانی صورت نخواهد گرفت،زیرا کادر فنی زیاد و کافی اکنون وجود دارد.

کفاشیان در باره سرپرست این تیم که سمت دبیرکلی فدراسیون را نیز دارد، اظهار کرد: سرپرست تیم همواره با کی روش درارتباط است و دو نیروی دیگرکه بتوانند بهترکارهای اداری و تشکیلاتی را انجام دهند، به این جمع اضافه خواهند شد.

وی افزود: اگر بنا باشد، شخص ˈمهدی محمد نبیˈ دبیرکل فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست به همراه تیم ملی به جام جهانی برود، فرد دیگری کارهای وی را در فدراسیون انجام خواهد داد.

کفاشیان در خصوص برنامه ورزش از نگاه دو و سخنان خود گفت: آنان پیش از برنامه هماهنگ کرده بودند تا در خصوص حضور ˈپلاترˈ و ˈنماینده AFCˈ، کنگره و تیم های پایه صحبت کنند، اما با آغاز برنامه، مصاحبه به سمت و حواشی دیگری رفت و می خواستند کار را چالشی کنند که من به خوبی جواب دادم، اما در ناراحتی بهتر است، آدم مصاحبه نکند و در خشم تصمیم نگیرد؛ اما آنان در مجموع دروغ گفته بودند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برنامه خارج از گود گفت: آنان نیز از یک برنامه کلان، جزء را نشان می دهند، بطوری که از 30 دقیقه مصاحبه من شاید 30 ثانیه شوخی کنم، آن را نشان می دهند و آنان نیز سلیقه ای و برای جذب مردم کار می کنند و واقعیت را نمی گویند.

وی اظهار کرد: البته این هنر است و من هیچ شکایتی و انتقادی به این مساله ندارم و شاید هم از آنجائی که خیلی انتقاد به من شده، پوست کلفت شده ام و هیچگاه نامه ای در خصوص انتقاد نزده و نخواهم زد، زیرا از دوران زندگی و عمر ورزشی ام یاد گرفته ام که صبور باشم، اما تقاضا داریم که سازندگان این برنامه ها خوبی ها را هم ببینند.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: اگر سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، به خواسته های فدراسیون فوتبال عمل نکند، عوض خواهد شد.البته زورمان به ˈکی روشˈ نمی رسد، اما در خصوص سایر مربیان اعم از زنان و مردان این کار را خواهیم کرد.

وی درخصوص عدم بکارگیری ˈ مریم رحیمی ˈ از سوی سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: رحیمی جزو پرافتخارترین بازیکنان فوتبال و فوتسال کشورمان است و ما از سرمربی تیم ملی فوتسال خواستیم که وی از قانون هر بازیکن که باید یا در فوتبال و یا تنها در فوتسال باشد، مستثنی شود.

وی تصریح کرد:این مساله باعث اختلاف بین سرمربی تیم ملی فوتسال زنان ونائب رئیس فدراسیون شده و باید این مهم را حل کنیم، زیرا ما کمیته فنی توسعه در فدراسیون داریم و می توان در خصوص حضور بازیکن در تیم ملی تصمیم گیری نمائیم.

کفاشیان تاکید کرد:درنهایت باز هم سرمربی تیم ملی است که تصمیم نهائی را خواهد گرفت و هدف ما و کمیته دخالت در کار تیم های ملی نیست، امااگر هر کس حرف ما را گوش نکند، او را عوض خواهیم کرد.

وی در خصوص دیدار تیم های پیشکسوتان پرسپولیس با آث میلان گفت: این کار ارزشمند و خوبی است که ˈرویانیانˈ انجام داده و ما نیز آماده همکاری با او هستیم و خود ما نیز یک بار این کار را انجام دادیم بین تیم های ملی 1998 و تیم ملی 2014 جام جهانی که با حرف و حدیث های زیادی مواجه شدیم.

وی افزود: اکنون برنامه ها و تقویم فدراسیون بسیار فشرده و سنگین است و از سوی دیگر مرسوم نیست که پیشکسوتان تیم های ملی با یکدیگر بازی کنند، امااگر این مساله مرسوم شود و ما نیز این کار را انجام خواهیم داد.

وی در خصوص حضور ˈعلی دوستی مهرˈ به عنوان سرمربی تیم جوانان با توجه به اتفاقات سه سال قبل در باره وی و احتمال تکرار آن شرایط گفت: در آن مقطع دوستی مهر براساس خواسته فدراسیون و کمیته فنی توسعه از کادر و عوامل نوجوانان استفاده و براساس سیاست های ما پیش رفت، امااین بار تغییرات دیگری در کنار این مساله انجام دادیم و دو مربی خوب در کنار وی قرار گرفته اند و از کادر نوجوانان کسی اضافه نشده است.

کفاشیان یادآورشد:تمام برنامه های دوستی مهر بانظارت مستقیم فدراسیون و کمیته فنی توسعه انجام می شود ووی بایدبرنامه 11ماهه تا رقابت های بازی های آسیائی جوانان ورقابت های جهانی ارائه دهدکه با توجه به شناختی که از وی داریم، دوستی مهر می تواند دراین مقطع زمانی درتیم جوانان موفق تر باشد.

کد خبر 239288
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز