همشهری آنلاین: عضو کمیته اجرایی فیفا و نایب رئیس بانوان کنفدراسیون فوتبال آسیا همانند سپ بلاتر، یکی از دغدغه‌هایش را حل مشکل بانوان ایرانی و حضور آنها در ورزشگاه‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد بزودی این مشکلات برطرف شود.

مویا داد

"مویا داد" عضو کمیته اجرایی فیفا در گفتگو با مهر در مورد حضورش در ایران ضمن بیان مطلب فوق گفت: برای بازدید از امکانات فوتبال خصوصا در بخش بانوان به تهران آمدم و می‌خواستم دو روز تمام فوتبال داشته باشم و از وضعیت فوتبال بانوان شما اطلاعات کاملی بدست آورم که خوشبختانه دیدم شرایط خوبی بر فوتبال بانوان در ایران حاکم است.

وی اضافه کرد: برای من مایه افتخار بود که شاهد پیشرفت فوتبال بانوان در ایران بودم. من به کمپ تیم‌‎های ملی رفتم و وضعیت تیم‌های فوتبال و فوتسال بانوان ایران را از نزدیک تماشا کردم. من معتقدم باید شرایطی مساوی را برای فوتبال بازی کردن بانوان در ایران فراهم کرد تا آنها با آرامش و بدون محدودیت در مسابقات به میدان رفته و بیش از این پیشرفت کنند.

عضو کمیته اجرایی فیفا در ادامه خاطرنشان کرد: برای تصویب حضور بانوان ایران با حجاب در مسابقات بین‌المللی در اساسنامه فیفا، تمام تلاشم را انجام می‌دهم و فکر می‌کنم بعد از برگزاری آزمایشی حضور بانوان محجبه در مسابقات طی یک سال گذشته، سخت است بخواهیم این قانون را نادیده بگیریم.

وی همچنین یادآور شد: البته همانطور که تا توپ وارد دروازه نشود، نمی‌توان از گل شدن آن مطمئن شد قطعا باید تا تصویب نهایی این قانون منتظر ماند اما مطمئن هستم قانون حضور بانوان محجبه در مسابقات از سوی فیفا تصویب می‌شود.

"مویا داد" در خصوص صحبت‌های بلاتر با رئیس مجلس ایران در مورد حضور بانوان کشورمان در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: من در آن جلسه حضور نداشتم ولی خیلی امیدوارم این اتفاق بی‌افتد. این برای یک بازیکن انگیزه بالایی ایجاد می‌کند که وقتی در زمین است، خواهر و مادرش از روی سکوها او را تشویق کنند. من به شخصه نمی‌توانم تصور کنم پسر در زمین بازی می‌کند و من نتوانم به ورزشگاه بروم تا او را تشویق کنم.

وی در ادامه تاکید کرد: الیته ما نمی‌توانیم قوانین کشورها را عوض کنیم و به آن احترام می‌گذاریم اما تا جائیکه امکان دارد، تلاش می‌کنیم این اتفاق رخ دهد و شرایط حضور بانوان ایرانی در ورزشگاه‌ها هم فراهم شود تا آنها در کنار بازی کردن فوتبال و فوتسال، بتواند بازی‌های مختلف را هم از روی سکوها تماشا کنند.

نایب رئیس بانوان کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه به موضوع جالبی هم اشاره کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های من، حضور بانوان ایرانی با حجاب دلخواه خود در مسابقات بین‌المللی و حضورشان در ورزشگاه‌ها است که امیدوارم بزودی این مشکلات برطرف شود.

کد خبر 238168
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز