همشهری آنلاین: یک کارشناس مسکن معتقد است: تا پایان سال تغییری در قیمت مسکن نداریم و قیمت‌ها با ثبات همراه است.

ایسنا نوشت: کیوان شادمان با اشاره به مذاکرات سیاسی کشور و تاثیر این مذاکرات بر بازار اقتصادی به ویژه بخش مسکن اظهار کرد: این مذاکرات تاثیر چندانی بر بازار مسکن نخواهد داشت.

وی افزود: وعده طرح‌های عمرانی از سوی رییس‌جمهور نوید بخش اوضاع مناسب مسکن است؛ به گونه‌ای که اگر کاهشی در قیمت مسکن نداشته باشیم و قیمت‌ها ثابت باشد، قطعا طرح‌های عمرانی می‌توانند در کاهش قیمت‌ها و ثبات خرید و فروش تاثیر‌گذار باشند.

شادمان تاکید کرد: به نظر می‌رسد تا پایان سال افزایش و کاهشی در قیمت مسکن نداشته باشیم و قیمت‌ها به روال فعلی باقی بمانند.

این کارشناس با اشاره به احتمال بهبود اوضاع اقتصادی کشور تصریح کرد: در صورت برداشته شدن تحریم‌ها خرید و فروش مسکن رونق می‌گیرد و قیمت‌ها تغییر چندانی نخواهد داشت.

به گفته وی تا پایان سال افزایش و کاهش قیمت مسکن نداریم و تنها خرید و فروش‌ها رونق می‌گیرد.

شادمان با اشاره به اینکه در مدت اخیر نرخ ارز تغییر داشته که ممکن است در قیمت مصالح ساختمانی تاثیر گذار باشد، تاکید کرد: با کاهش نرخ ارز و کاهش قیمت مصالح ساختمانی، قیمت تمام شده یک واحد مسکونی نیز کاهش می‌یابد اما باید این کاهش قیمت‌ها به زودی در بازار مسکن نمایان شود.

این کارشناس خاطر نشان کرد: در برخی موارد از خرید و فروش‌ها، قیمت‌ آنچنان که باید کاهش نداشته و مالکان همچنان منتظر سود بیشتر هستند.

شادمان ابراز امیدواری کرد بر اساس مذاکرات اخیر، کاهش و ثبات قیمت مسکن و رونق در خرید و فروش واحد‌های مسکونی داشته باشیم.

کد خبر 241565
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز