دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۸
۰ نفر

گروه شهری: اصل طرح سهمیه بندی رابه دلیل صرفه جویی و اجرای عدالت اجتماعی صحیح می‌دانم ومعتقدم منصفانه نیست که تنها 20 میلیون از 70 میلیون نفرجمعیت کشور از مزایای یارانه بنزین استفاده کننداما نگران نحوه اجرای این طرح اعم ازشیوه توزیع کارت سوخت ودقت لازم درنوع توزیع هستم.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه بهره‌برداری از 25 دستگاه انواع ماشین آلات پیشرفته نگهداری روسازی معابر در پاسخ به پرسش خبرنگار همشهری ادامه داد: سهمیه بندی بنزین تقاضای سفر را کاهش نمی دهد بلکه این تقاضا را از خودروهای شخصی به سمت وسایل حمل ونقل عمومی متمایل می‌کند بنا براین ضروری است صرفه‌جویی‌های حاصل ازمحل سهمیه بنزین صرف توسعه حمل و نقل عمومی ‌شود. این درحالی است که به گفته قالیباف هنوز پیش‌بینی‌های لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی‌از محل صرفه جویی طرح سهمیه بنزین صورت نگرفته است.

پیش از این اظهارات شهردار تهران، مراسم بهره‌برداری از ماشین‌آلات پیشرفته نگهداری و روسازی معابر برگزار شد. درخرید این تجهیزات علاوه برکیفیت، تناسب با شرایط ترافیکی واقلیمی‌شهرتهران نیزلحاظ شده است. از این پس نه تنها هرمنطقه ازشهرتهران صاحب یک دستگاه ماشین روسازی معبر با ظرفیت 3تن به منظورنگهداری ازآسفالت وپرکردن چاله‌های شهراست بلکه سه دستگاه دیگربا ظرفیت 10 تن آسفالت که جنبه فرامنطقه‌ای دارد درهرمنطقه ازشهر درصورت نیازفعال خواهد شد.

 قالیباف در مراسم بهره برداری ازماشین آلات نگهداری و روسازی معابر با اشاره به ویژگی‌ها ی منحصربه فرد اقدامات عمرانی در شهر تهران گفت: باید هم نظام اجرایی پروژه‌ها دچار تغییر و تحول جدی شود و هم از تکنولوژی و تجهیزات جدید استفاده شود چراکه معتقدیم با روشهای سنتی نمی‌شود شهر را اداره کرد. 

وی افزود: از آنجایی که لکه‌گیری آسفالت یکی از مهم ترین خواسته‌های شهروندان از 137 است با ارسال این ماشین آلات به همه مناطق شهرداری شاهد تاثیرات مهم این اقدام درتحقق خواسته‌های شهروندان خواهیم بود.

شهردار تهران درباره حجم آسفالت ریخته شده درشهرگفت: در بخش آسفالت سال 85 نسبت به 84 با رشد 5 برابری روبرو بوده ایم.

حذف شورایاری‌های محلات توسط مجلس شورای اسلامی‌سوال دیگر خبرنگاران از شهردار تهران در این مراسم  بود که وی با اشاره به نقش جدی شورایاری‌ها در اداره شهر، پاسخ داد: نقش فعال مردم در تصمیم‌گیری‌ها بسیار مهم است و مجلس شورای اسلامی‌باید شوراها و شورایاری‌ها را در امتداد فعالیت خود بداند و این نهاد و تشکل‌ها را تقویت کند. 

قالیباف افزود: اخیرا قرارشده فراکسیون مربوط به مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی‌تشکیل شود و با توجه به این که بسیاری از نمایندگان قبلا عضو شورا و یا در حوزه‌های مدیریت شهری فعالیت داشتندامیدواری نسبت به اینکه در این زمینه با شناخت کافی اظهار نظر کنند وجوددارد.

احمد دنیامالی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران نیز گفت: علاوه براینکه استفاده ازآسفالت پلیمری دردستورکارشهرداری تهران قراردارد بحث نوسازی کارخانجات، احداث کارخانه بازیافت تراشه آسفالت، ارتقاء مشخصات فنی کارخانجات، آموزش پرسنل اجرایی تولید وپخش آسفالت،بهینه سازی فاصله حمل آسفالت ازمبدابه مقصدوبحث کنترل تجربیات وتوانایی تولید کنندگان نیزبه طورجد دردستورکارماست.

دنیامالی افزود: برای به کارگیری روشهای جدید آسفالت با بخش خصوصی تعاملاتی انجام شده و این بخش 150 میلیارد ریال در این زمینه سرمایه‌‌گذاری می‌‌کند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه از طبقه ‌بندی پیمانکاران خبر داد و گفت: پیمانکاران حوزه فنی و عمرانی به منظور ارتقاء کیفیت خدمات بر اساس توان و دانش مهندسی طبقه‌بندی شدند.

کد خبر 24114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز