یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ده‌ها هزار تظاهرکننده طرفدار اتحادیه اروپا یکشنبه با وجود ممنوعیتی که مقامات اوکراینی برقرار کرده اند ، در مرکز کیف راهپیمایی و به سمت میدان استقلال حرکت کردند.

تظاهرات دهها هزار اوکراینی علیه رئیس جمهور

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، تظاهرکنندگان که پرچم های اوکراین را با خود حمل می کردند و شعارهایی علیه ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری این کشور سر می دادند، پس از آنکه در نزدیکی یک پارک در مرکز شهر تجمع کردند به سمت مرکز شهر حرکت کردند.

وعده یانوکویچ برای نزدیکی بیشتر به اتحادیه اروپا

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد نهایت توان خود را برای سرعت بخشیدن به روند نزدیکی هرچه بیشتر این کشور به اتحادیه اروپا بکار خواهد گرفت.

خبرگزاری اینترفاکس به نقل از بیانیه سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری اوکراین گزارش داد یانوکویچ اعلام کرده است از هیچ تلاشی برای تسریع روند نزدیکی هرچه بیشتر اوکراین به اتحادیه اروپا فروگذار نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از کی یف ، یانوکویچ و دولت وی به دنبال خودداری از امضاء توافقنامه تجاری با اتحادیه اروپا و گسترش مناسبات با روسیه با موجی از اعتراضات مواجه شده اند.

هشدار به نظاهرکنندگان درباره ایجاد بی نظمی

وزیر کشور اوکراین به دهها تظاهر کننده ای که روز یکشنبه در حمایت از پیوستن به اتحادیه اروپا در پایتخت این کشور کی‌یف تظاهرات کرده اند هشدار داد اگر آشوب و اختلال ایجاد کنند پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

دهها هزار نفر از تظاهرکنندگان طرفدار پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا روز یکشنبه از نقاط مختلف کی‌یف به سوی میدان ایندیپندنس (استقلال) به حرکت در آمدند. این مکان روز شنبه صحنه سرکوب تظاهر کنندگان به دست پلیس بود.

کد خبر 240784
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز