سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مجلس اوکراین روز سه‌شنبه در جلسه‌ای اضطراری که تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد، به کابینه این کشور رای اعتماد داد.

دولت اوکراین بار دیگر از مجلس رای اعتماد گرفت

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری راشا تودی، کابینه اوکراین روز سه‌شنبه توانست از رای عدم اعتماد پارلمان جان سالم به در ببرد و به این ترتیب اعضای اپوزیسیون به نتیجه‌ای نرسید.

این تصمیم‌گیری در حالی اعلام شد که هزاران تن از حامیان مخالف دولت در خارج از پارلمان تجمع کرده بودند.

تنها 186 تن از نمایندگان پارلمان به عدم اعتماد رای مثبت دادند که به این ترتیب این درخواست نتوانست اکثریت 226 رای لازم برای موافقت را به دست ‌آورد.

در آستانه این رای‌گیری میکولا آزاروف، نخست‌وزیر اوکراین به ایراد سخنرانی در پارلمان پرداخت و ابتدا از آژانس‌های مجری قانون به خاطر اقدام در زمان تظاهرات حامی اتحادیه اروپا در روزهای گذشته عذرخواهی کرد و گفت که تمامی مسئولان خشونت‌ها محاکمه خواهند شد.

آزاروف گفت که اتحادیه اروپا آماده در نظر گرفتن پرداخت غرامت مالی به کی‌یف می‌باشد. وی افزود: دیروز در حضور خود من رئیس‌جمهوری اوکراین یک مکالمه تلفنی طولانی با خوزه مانوئل باروسو، رئیس کمیسیون اروپایی داشت. ما موافقت کردیم که به مذاکرات خودمان در خصوص شرایط معاهده الحاق و ایجاد منطقه ‌آزاد تجاری ادامه دهیم. هم کمیسیون اروپایی و هم اتحادیه اروپا حاضر هستند که این مساله را در قالب پرداخت غرامت مالی به اوکراین بررسی کنند.

سخنرانی آزاروف همراه با فریادهای "استعفا استعفا" از سوی برخی از نمایندگان مخالف پارلمان ادامه یافت. نخست‌وزیر اوکراین از مخالفان خواست که فورا به محاصره ساختمان کابینه وزرا خاتمه دهند. وی گفت: شما همگی مسئول این شرایط هستید.

درخواست رای عدم اعتماد اولین بار در دوم دسامبر از سوی آرسنی یاتسنیوک، رهبران اپوزیسیون و حزب وطن به رهبری ویتالی کلیچکو، حزب استرایک و حزب آزادی به رهبری اولگ تایاگنیبوک ارائه شد.

در متن سند ارائه شده کابینه به خیانت مردم اوکراین به دلیل به تعلیق درآوردن مذاکرات پیوستن به اتحادیه اروپا متهم شده است. ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهور اوکراین در بحبوحه تمامی این کشمکش‌ها امروز راهی چین شد.

کد خبر 241117
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز