همشهری آنلاین: مخالفان دولت اوکراین روزدوشنبه ساختمان شهرداری کی یف را اشغال و ساختمان نخست وزیری را نیز محاصره کردند و تردد به این اماکن را تحت کنترل خود در آوردند.

مخالفان دولت اوکراین ساختمان نخست وزیری را محاصره کردند

به گزارش ایرنا، رسانه های خبری روسیه روز دوشنبه به نقل از اطلاعات پایگاه اینترنتی شهرداری کی یف اعلام کردند: درجریان تظاهرات امروز معترضان دولت در میدان استقلال کی یف که به خشونت کشیده شد،25 نفر مجروح شدند.

در جریان تظاهرات دو روز اخیر در کی یف پایتخت اوکراین که به زد و خورد شدید مخالفان دولت با نیروهای امنیتی انجامید تاکنون 190تن زخمی شدند.

درهمین حال گزارش های رسیده از اوکراین از استعفای والری کوریاک رییس سازمان پلیس کی یف از مقام خود حکایت دارد.

مخالفان دولت اوکراین از یک هفته پیش به نشانه اعتراض به خودداری دولت از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا در کی یف دست به تظاهرات زده و در چندین مورد با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

اعتراضات مخالفان دولت اوکراین از امروز با برگزاری تظاهرات گسترده در نزدیکی مقر دفتر ریاست جمهوری، نخست وزیری، شهرداری کی یف و اقامتگاه رییس جمهوری اوکراین ابعاد تازه ای به خود گرفت.

مخالفان دولت اوکراین امروزساختمان شهرداری کی یف را اشغال و ساختمان نخست وزیری را هم محاصره کردند و تردد به این اماکن را تحت کنترل در آوردند.

ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین روز جمعه در اجلاس همکاری اتحادیه اروپا و شش جمهوری شوروی سابق در پایتخت لیتوانی از امضای قرارداد همکاری تجاری اوکراین با این اتحادیه خودداری کرد.

مخالفان دولت اوکراین می گویند که مقام های این کشور با خودداری از عضویت وابسته در اتحادیه اروپا، فرصت پیش آمده برای بیرون رفتن از زیر سلطه روسیه را به بهانه ضرر مالی 20 میلیارد یورویی از دست می دهد.

کد خبر 240939
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز