دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه گفت: خوردن انار خطر ابتلا به سرطان‌های سینه، پروستات و پوست را کاهش می‌دهد چرا که این میوه حاوی شکل ضعیفی از استروژن گیاهی است.

  انار خطر سرطان را کاهش می‌دهد

نسرین حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رادیکال‌های آزاد مولکول‌های اکسیژن‌دار ناپایداری هستند که در اثر تماس بدن با تشعشعات خورشید، دود سیگار و یا سوختن چربی و پروتئین در بدن تشکیل می‌شوند و با حمله به سلول‌های بدن آنها را تخریب می‌کنند و منشاً بیماری‌هایی مانند انواع سرطان، سکته قلبی، آب مروارید، آلزایمر، آسم، آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت و پیری پوست می‌شوند.

وی با بیان اینکه مصرف آنتی‌اکسیدان اثر رادیکال‌های آزاد را در بدن خنثی می‌کند، ادامه داد: بنابراین رژیم غذایی که سرشار از آنتی‌اکسیدان باشد می‌تواند از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کند و بهترین منبع آنتی اکسیدان‌ میوه‌ها و سبزیجات هستند. پس وجود آنتی‌اکسیدان با رنگ‌های خاص در مواد غذایی مشخص مانند رنگ قرمز تیره در انار ونارنجی در خرمالو روند پیری در بدن را به تاخیر می‌اندازد.

کارشناس تغذیه ورژیم درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به این که انار منبع ویتامین A، E، C، نیاسین، اسیدفولیک، پتاسیم و فیبر است، گفت: تحقیقات نشان می‌دهد انار 3 برابر چای سبز آنتی اکسیدان دارد و موجب کاهش کلسترول خون، جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش فشارخون می‌شود.

حیدری ادامه داد: مصرف این میوه موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان‌های سینه، پروستات و پوست می‌شود چرا که مشخص شده است که این میوه حاوی شکل ضعیفی از استروژن گیاهی است.

وی میوه خرمالو را نیز یکی از مولتی ویتامین‌های موثر و مهم برشمرد و گفت: خرمالو را باید مولتی ویتامین پاییزی نامید چون این میوه سرشار از ویتامین C است و حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم و منیزم بوده و برای کاهش فشارخون مفید است و چون این میوه حاوی مقادیر بالایی از انرژی است توصیه می‌شود افرادی که دغدغه تناسب اندام دارند در مصرف آن زیاده روی نکنند.

کد خبر 240031
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز