سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پزشکان تاکید دارند که انار محافظ خوبی برای قلب و عروق در برابر آسیب‌های ناشی از مصرف موادغذایی پرچرب و با کلسترول بالا است.

دانه‌های انار؛ یاقوت‌های محافظ قلب و عروق!

به گزارش ایسنا،‌ متخصصان قلب و عروق بر این باورند که مکمل‌های تولید شده از میوه انار می‌توانند با تقویت و حفظ سلامت رگ‌های خونی، آنها را سالم نگه داشته و از بروز سکته قلبی و مغزی جلوگیری کنند.

متخصصان اسپانیایی در این مطالعه به بررسی تاثیر مصرف قرص‌های حاوی ترکیبات مفید موجود در انار موسوم به «پلی‌فنول»ها روی تعدادی از حیوانات آزمایشگاهی که سیستم قلب و عروق مشابه با انسان دارند‌، پرداختند.

به گفته این محققان، خوراندن غذاهای پرچرب به این حیوانات باعث آسیب دیدن رگ‌های خونی‌ و جداره عروق آنها می‌شود. این جداره به دلیل ترشح مواد کنترل‌کننده انقباض و انبساط رگ‌های خونی حائز اهمیت است.

در این مطالعه آمده است: در حیواناتی که غذاهای پرچرب مصرف می‌کنند از انعطاف‌پذیری دیواره‌ رگ‌های خونی‌شان کاسته می‌شود اما خوراندن مکمل حاوی 200 میلی‌گرم پلی‌فنول بسیاری از عوارض منفی ناشی از مصرف غذاهای پرچرب را در آنها از بین می‌برد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، «لینا بادیمون» از کارشناسان موسسه علوم قلب - عروق «کاتالان» در اسپانیا در همین رابطه اظهار داشت: گنجاندن ترکیب پلی‌فنول موجود در انار در رژیم غذایی از بروز نارسایی غشاء داخلی قلب و عروق که اولین علائم سکته و تصلب شرایین است، جلوگیری می‌کند.

کد خبر 235014
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز