یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

گروه بورس: ظاهراً‌ قرار است ماجرای عرضه سهام نفتی به این زودی‌ها پایان نیابد.

در حالی که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی اواخر هفته گذشته از توافق وزیران نفت و اقتصاد و در نهایت عرضه سهام 15 شرکت نفتی در بورس تهران خبر داده‌بودند، مسئولان وزارت نفت ضمن تأیید توافق با وزارت اقتصاد، می‌گویند نمی‌دانند رقم 15 شرکت قابل واگذاری بر چه مبنایی اعلام شده است.

پیش از این مسئولان سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده بودند، وزارت نفت باید تا پایان این هفته نام 15 شرکت را برای واگذاری‌های مرحله اول این وزارتخانه‌ در سال 86 اعلام کند.

اما در مقابل مسئولان وزارت نفت می‌گویند، اولاً‌ این تعداد، شامل 15 شرکت نمی‌شود و ثانیاً‌ در مورد شرکت‌های قابل عرضه اختلاف نظر وجود دارد.

با وجود آن که یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های خصوصی‌سازی کشور باید در وزارتخانه کلیدی نفت انجام شود اما روند اجرای سیاست‌های اصل 44 در این وزارتخانه بسیار کند پیش می‌رود.

نظر وزارت نفت

علی کاردر رئیس ستاد اصل 44 وزارت نفت درباره اعلام نام 15 شرکت از طرف وزارت نفت برای واگذاری‌های مرحله اول گفت: هنوز تصمیم قطعی در این زمینه صورت نگرفته و مشخص نیست مسئولان سازمان خصوصی‌سازی بر چه مبنایی این تعداد را، 15 شرکت اعلام کرده‌اند ضمن این که  وزیر نفت نیز با تعداد و نام این شرکت‌ها مخالف بود.

وی افزود: برای اعلام نهایی نام و تعداد شرکت‌ها به برگزاری یک جلسه کارشناسی دیگر نیاز است.

به گفته کاردر وزیر نفت که هم اکنون در مأموریت خارج از کشور به سر می‌برد، پس از بازگشت در نشستی نهایی فهرست این شرکت‌ها را اعلام خواهد کرد.

وی تأکید کرد: اوایل هفته آینده این فهرست رسماً اعلام خواهد شد اما مشخص نیست که تعداد آنها چه میزان خواهد بود چون درباره این که چه شرکت‌هایی باید واگذار شوند اختلاف نظر وجود دارد.

کد خبر 23998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز