جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه بورس: پس از 3 ماه تأخیر بالاخره نشست وزیران نفت و اقتصاد برای نهایی‌کردن فهرست شرکت‌های قابل واگذاری وزارت نفت در روز پنجشنبه برگزار شد.

غلامرضا حیدری‌کرد زنگنه رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این خبر افزود: داود دانش جعفری وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیری هامانه وزیر نفت برای نهایی‌کردن فهرست شرکت‌های مشمول اصل 44 وزارت نفت روز پنجشنبه نشست مشترکی برگزار کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که این فهرست چه تعداد از شرکت‌های این وزارتخانه را شامل می‌شود گفت: نام 118 شرکت نفتی برای واگذاری در این فهرست درج شده است که در نهایت فهرست نهایی تا پایان هفته اعلام می‌شود.

کردزنگنه تاکید کرد: قرار است تا هفته جاری وزارت نفت نام 15 شرکت را برای واگذاری در مرحله اول به سازمان خصوصی‌سازی اعلام کند. پیش از این قرار بود، نشست وزیران نفت و اقتصاد اسفند ماه سال گذشته برگزار شود اما این دیدار با 3 ماه تأخیر در روز پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد.

تاکنون فهرست شرکت‌های قابل واگذاری بیشتر وزارتخانه‌‌ها نهایی شده اما موضوع واگذاری‌های وزارت نفت هنوز در مراحل ابتدایی است.

بورس مشترک

وی همچنین در گفتگو با مهر از برگزاری جلسه ای در مهرماه سال جاری در تهران متشکل از 4 کشور عضو اکو یعنی ایران، پاکستان، آذربایجان و ترکیه برای راه اندازی سایت مشترک خبرداد و تصریح کرد: در این جلسه تصمیماتی برای سرمایه گذاری مشترک 10 کشور عضو اکو و راه اندازی بورس مشترک اخذ خواهد شد.

رییس هیات عامل سازمان خصوصی سازی با تاکید بر این که سرمایه گذاران خارجی می توانند در چارچوب قانون در ایران سرمایه گذاری کنند، تصریح کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران بسیار است و تمام شرکت‌ها در سراسر جهان می توانند در ایران سرمایه گذاری انجام دهند.

اسماعیل غلامی، معاون سازمان خصوصی‌سازی هم در گفتگو با اطلاع‌رسانی  بورس هم گفت: مقرر شده، فهرست نهایی شرکت‌های مشمول واگذاری وزارت نفت هفته آینده اعلام شود.

کد خبر 23827

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز