کارشناسان مطالعات جوی در اروپا با انتشار گزارش جدیدی از «شاخص عملکرد تغییرات جوی» (CCPI) در کنفرانس آب و هوایی سازمان ملل در ورشو همچنان از افزایش تولید گازهای گلخانه‌ای در سراسر جهان خبر دادند.

گردشگری

 این شاخص به بررسی و رتبه‌بندی میزان فعالیت‌ها و تلاش‌های کشورهای مختلف جهان در زمینه مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از رشد گرمای جهانی می‌پردازد. در این گزارش که طی کنفرانس آب و هوایی ورشو توسط 2مؤسسه به نام‌های «ژرمن‌واچ» و «شبکه فعالیت اقلیمی اروپا» ارائه شده آمده است که میزان گازهای گلخانه‌ای در سطح جهان افزایش یافته اما با این حال این شاخص برای نخستین بار نشان می‌دهد که می‌توان نسبت به تلاش کشورهای جهان برای مقابله با روند تولید این گازها امیدوار بود.

جان بورک از کارشناسان ارائه‌کننده گزارش جدید «شاخص عملکرد تغییرات جوی» که به رتبه‌بندی فعالیت‌ حفاظت اقلیمی در 58کشور با بالاترین میزان تولید گازهای گلخانه‌ای در جهان پرداخته گفت: نشانه‌های مثبتی در جهت کاهش انتشار دی‌اکسید کربن در سطح جهان مشاهده شده است. ناامیدکننده‌ترین رتبه در این گزارش مربوط به کانادا و استرالیا بوده که نامطلوب‌ترین عملکرد را در زمینه کنترل تولید و انتشار گازهای گلخانه‌ای در میان کشورهای صنعتی داشته‌اند و ژاپن نیز چندین رتبه سقوط داشته و به رتبه 57رسیده است.

کد خبر 239895

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز